۵ تیر ۱۴۰۵ - ۰۵:۳۵
کد مطلب: 82346

در سوگ سیدالشهدا؛ وداع با شاگرد مکتب حسین (ع)

سیدمحمد موسوی - شهردار منطقه ۴
در سوگ سیدالشهدا؛ وداع با شاگرد مکتب حسین (ع)

ماه محرم، فصلِ بازخوانیِ بلندترین درس‌های تاریخ است؛ فصلی که در آن، نام حسین‌بن‌علی(ع) و حماسه‌ کربلا، جان‌ها را به تأمل، بصیرت و وفاداری به حقیقت فرا می‌خواند. تاسوعا و عاشورا، تنها دو روز در تقویم نیستند؛ بلکه آیینه‌ روشن ایثار، آزادگی، شرافت و ایستادگی در برابر ظلم‌اند. این ایام، یادآور آن حقیقت ماندگارند که راه حق، هرچند دشوار، همواره فروزان و جاودانه است.

در همین فضای معنوی و سوگوار، مردم عزیز و شریف، بار دیگر در آیین وداع و تشییع با رهبر شهید و فرزانه، حضوری آگاهانه و باشکوه خواهند داشت؛ حضوری که بیانگر پیوند عمیق ملت با آرمان‌های والای ایمان، مقاومت و خدمت صادقانه است. بی‌تردید، نام و یاد آن بزرگ‌مرد، در حافظه‌ی جمعی این سرزمین به‌عنوان الگویی از مسئولیت‌پذیری، اخلاص و مجاهدت ماندگار خواهد ماند.

به‌عنوان شهردار منطقه ۴، باور دارم که در این روزهای بزرگ و اثرگذار، وظیفه‌ مدیریت شهری تنها یک تکلیف اداری نیست؛ بلکه مسئولیتی شرعی، انسانی و اجتماعی است که باید با تمام توان، شأن و حرمت این مراسم را پاس بدارد. خدمت‌رسانی شایسته، تأمین نظم، آراستگی فضا، تسهیل حضور مردم و فراهم‌سازی شرایط مناسب برای برگزاری آیین‌های سوگواری و وداع، کمترین ادای دین مدیریت شهری به این مناسبت عظیم و به مردم مؤمن و شریف این دیار است.

باشد که با همدلی، هم‌افزایی و حضور مسئولانه، بتوانیم در این ایام پرفروغ، سهمی در بزرگداشت نام امام حسین(ع)، یاران وفادارش، شاگرد مکتبش رهبر والامقاممان و شهدای گرامی این سرزمین ادا کنیم.

انتهای پیام/ 


 

۵ تیر ۱۴۰۵ - ۰۵:۳۵
کد مطلب: 82346

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =