گام‌های نهایی برای راه‌اندازی مرکز SOS؛ از توسعه زیرساخت‌های ارتباطی تا تأمین نیروی انسانی

معاون آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، از برگزاری نشست‌های تخصصی با محوریت راه‌اندازی مرکز پاسخگویی و پشتیبانی SOS خبر داد و گفت: تأمین زیرساخت‌های فنی، تجهیزاتی و همچنین جذب و به‌کارگیری نیروی انسانی متخصص، به‌عنوان دو رکن اصلی راه‌اندازی این مرکز، در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، صمیم مرادی روزبهانی با اشاره به برگزاری کارگروه‌های تخصصی فناوری اطلاعات و منابع انسانی افزود: در جلسات برگزار شده با حضور معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی و مدیران واحدهای مرتبط، موضوعات مربوط به تأمین تجهیزات، استقرار سامانه‌های تخصصی، توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، تجهیز مرکز به شبکه فیبر نوری و همچنین تأمین نیروی انسانی مورد نیاز مرکز SOS به‌صورت ویژه مورد بررسی قرار گرفت.

وی با تأکید بر اهمیت راه‌اندازی مرکز SOS به‌عنوان یکی از زیرساخت‌های نوین مدیریت درخواست‌ها و پاسخگویی به شهروندان در شرایط عادی و بحرانی، اظهار کرد: ایجاد بسترهای ارتباطی پایدار، راه‌اندازی سامانه‌های تخصصی و بهره‌گیری از نیروهای توانمند و آموزش‌دیده، از الزامات اساسی بهره‌برداری مؤثر از این مرکز به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: در بخش منابع انسانی، ساختار سازمانی، تعداد نیروهای مورد نیاز، شرایط احراز مشاغل، فرآیند جذب و آموزش کارکنان و الزامات عملیاتی مرکز مورد بررسی قرار گرفت و بر ضرورت تأمین به‌موقع نیروی انسانی متخصص برای آغاز فعالیت مرکز تأکید شد.

معاون آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران خاطرنشان کرد: بر اساس تصمیمات اتخاذشده، اقدامات لازم برای تأمین تجهیزات، توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، راه‌اندازی سامانه‌های مورد نیاز و همچنین پیگیری فرآیند جذب و به‌کارگیری نیروهای انسانی با هماهنگی واحدهای ذی‌ربط در دستور کار قرار گرفته است تا زمینه بهره‌برداری هرچه سریع‌تر از مرکز SOS فراهم شود.

وی در پایان تأکید کرد: راه‌اندازی مرکز SOS گامی مهم در ارتقای ظرفیت پاسخگویی سازمان، بهبود مدیریت درخواست‌های شهروندان و افزایش آمادگی مدیریت بحران شهر تهران خواهد بود.

مرادی روزبهانی با اشاره به تجربه حوادث اخیر رخداده در شهر تهران افزود: سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با فعال‌سازی شماره ۱۸۱۱ در بستر مرکز SOS، خدمات پاسخگویی، راهنمایی و پیگیری درخواست‌های شهروندان آسیب‌دیده را ارائه کرد. این سامانه با هدف رسیدگی سریع و تخصصی به مسائل و نیازهای آسیب‌دیدگان، نقش مؤثری در تسهیل ارتباط شهروندان با مجموعه مدیریت بحران و دستگاه‌های خدمت‌رسان ایفا کرد.

وی ادامه داد: تجربه موفق بهره‌گیری از ظرفیت‌های مرکز SOS در حوادث اخیر، ضرورت تکمیل هرچه سریع‌تر زیرساخت‌های فنی، ارتباطی و منابع انسانی این مرکز را بیش از پیش نمایان ساخت و نشان داد که توسعه این سامانه می‌تواند نقش مهمی در ارتقای مدیریت درخواست‌ها و پاسخگویی به شهروندان در شرایط عادی و بحرانی داشته باشد.

انتهای پیام/

۶ تیر ۱۴۰۵ - ۱۴:۲۹
کد مطلب: 82350

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =