۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱
کد خبر: 8292
۴۵ پروژه منطقه ۱۷ آماده بهره برداری است

۷۳ پروژه شهری در منطقه ۱۷ که ۴۵ مورد آنها آماده بهره برداری بودند، توسط شهردار تهران مورد بازدید قرار گرفتند و دستور آغاز و اجرای ۲۷ پروژه نیز صادر شد که مجموع این پروژه ها می تواند مورد استفاده ۷۰ هزار نفر از ساکنین این منطقه قرار گیرد.

داود لطفی، شهردار منطقه ۱۷ در گفتگو با خبرنگار شهر در تشریح بازدید شهردار تهران از پروژه های این منطقه گفت: به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که با ولادت حضرت فاطمه نیز تقارن دارد، از مادران شهدای منطقه ۱۷ دارالشهدای تهران توسط شهردار تهران تجلیل شد و همچنین ایشان درجریان وضعیت عمرانی و توسعه ای منطقه قرار گرفت و بازدیدی از پروژه های در دست اقدام و قابل افتتاح منطقه به عمل آورد.

او اعتبار پروژه های آماده بهره برداری را در مجموع ۵۴ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: پروژه هایی مانند ایمن سازی و آرام سازی معابر، نهرسازی، مناسب سازی، ایمن سازی و نصب نرده های فلزی بوستانها، احداث مزرعه خانواده، مسیر دوچرخه و پیاده روسازی که در همه محلات شکل گرفته و باعث شده فضای آرامی در منطقه ایجاد شود توسط شهردار تهران مورد بازدید قرار گرفت.

لطفی با بیان اینکه حدود ۲۵ کیلومتر طول، نهرسازی، آرام سازی و بهسازی معابر فرعی در منطقه انجام شد، ادامه داد: در کوچه های باریک و فرعی منطقه، فعالیتهایی اعم از آسفالت، بهسازی معابر و جابجایی تیرهای چراغ برق انجام شد. همچنین انهار قدیمی که به واسطه وصل شدن به شبکه فاضلاب، دیگر کارکرد جمع آوری آبهای سطحی را ندارند، تبدیل به کانیو شدند که عملا با این کار کوچه های باریک منطقه قابلیت تردد و روان سازی پیدا کرده است. علاوه بر این یک پمپ بنزین کوچک مقیاس به بهره برداری و چهار یونیت پله برقی بازگشایی شد و در تقاطع نواب و خیابان شهید امامی محرم محوطه سازی هایی انجام شد.

شهردار منطقه ۱۷ با بیان اینکه در مجموع ۷۳ پروژه که عمده آن توسعه محله ای است، مورد ارزیابی قرار گرفت که ۴۵ مورد آن عملا برای شهروندان قابل استفاده خواهد بود، عنوان کرد: سه زمین ورزشی که به دلیل شرایط نامناسب چمنها قابلیت استفاده نداشت بازسازی شد و  یک زمین چمن نیز اضافه شد و در مجموع چهار زمین چمن مصنوعی در اختیار جوانان و نوجوانان منطقه قرار گرفته است. همچنین می توان به سازماندهی خیابان زمزم، مناسب سازی و روشنایی پارک هویزه و رفع معضل از حدود ۱۴ نقطه بی دفاع شهری از طریق مداخلات و اقدامات متناسب اشاره کرد که شرایط مناسب تری برای شهروندان ایجاد کرده است. علاوه بر این، دو زمین بازی کودکان مورد بهره برداری قرار گرفت و موانع پروژه های اولویت دار منطقه به دستور شهردار تهران مرتفع شد تا در خرداد ماه سال آینده به نتیجه برسد.

او با بیان اینکه علاوه بر پروژه های به بهره برداری رسیده، قریب به ۲۷ پروژه دیگر نیز در حال انجام است که در مجموع حدود ۷۰ هزار نفر از ساکنین منطقه از ثمرات مثبت این پروژه ها بهره مند می شوند، گفت: از پروژه هایی که شهردار تهران دستور اجرای آن را برای آینده صادر کرد و بعضی از آنها در سال آینده به بهره برداری خواهند رسید و یا عملیات آنها آغاز می شود می توان به احداث اسکان کارگری، احداث و راه اندازی نیروگاه خورشیدی ۴۰ کیلو واتی در ساختمان معاونت ترافیک در ناحیه یک و پروژه توسعه و اورهال کردن ایستگاه پردازش پسماند منطقه اشاره کرد. همچنین مطالعه و احداث راه ارتباطی بین منطقه های ۱۷ و ۱۸ از محدوده اطراف راه آهن تهران- اهواز که ضلع جنوب منطقه را از حالت بن بست خارج می کند و مکمل این پروژه، احداث زیرگذر سواره رو در زیر مسیر خط آهن تهران –اهواز است که این دو پروژه جنوب منطقه را به شدت متاثر خواهد کرد، در دستور کار قرار گرفت.

لطفی در پایان به کلنگ زنی دو پروژه توسط شهردار تهران اشاره کرد و یادآور شد: احداث مرکز بهداشت مهرگان و حسینیه ثارالله کلنگ زنی شد که باعث می شود معبر ورودی به بخش جنوبی محله بلورسازی تا اسفندماه آزاد شود و یک معبر هشت متری در دسترس عموم قرار بگیرد. در واقع درمانگاه قدیمی تخریب شده و جابجا می شود و در این مسیر پیاده روسازی و روشنایی ایجاد و فضای بی دفاع شهری از بین می رود و شهروندان می توانند تا مترو زمزم با ایمنی و امنیت تردد کنند. علاوه بر این معبر تعریض خواهد شد فضای بی دفاع شهری نیز از بین می رود.

خبرنگار: علی سی پی

۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱
کد خبر: 8292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 12 =