دبیر شورایاری محله پاسداران: تبدیل ساختمان‌های تاریخی به موزه

شهر: در کنار ایجاد فضای سبز و فرهنگسرا که خواست اصلی مردم محله پاسداران است، ساختمان‌های دارای ارزش تاریخی پادگان ۰۶ به موزه تبدیل شود.

حمیدرضا آقاجانی، دبیر شورایاری محله پاسداران در منطقه چهار تهران در گفتگو با شهر، با بیان اینکه سرانه فضای سبز در محله ضرابخانه و پاسداران تقریبا صفر است، تبدیل ۳۵ هکتار از پادگان ۰۶ به بوستان را اقدامی مثبت ارزیابی کرد که به گفته او، پس از گذشت نزدیک یک دهه در دوره مدیریت جدید شهری به سرانجام رسید.

دبیر شورایاری محله پاسداران در منطقه چهار تهران، پیشنهادهایی هم برای ایجاد برخی فضاهای فرهنگی در این بوستان داد، به گفته او؛ جدای از فضای سبز که مهمترین خواست مردم محله است، با توجه به موقعیتی که پادگان ۰۶ و به تبع آن «بوستان ارتش» دارد، پیشنهاد شورایاری ایجاد پارک بحران و سوله‌های چند منظوره برای مواقع اضطرار است. ساخت کتابخانه، زمین روزشی و فرهنگسرا از دیگر مطالبات شهروندان محله پاسداران است که امیدواریم در کنار ایجاد فضای سبز، در دستور کار قرار بگیرد.

او همچنین نسبت به بی‌توجهی به ساختمان‌های قدیمی در پادگان ۰۶ انتقاد کرد و گفت: تاریخ هنوز در این ساختمان‌ها جریان دارد و حیف است اگر شهرداری تهران آنها را نادیده بگیرد، البته شنیده‌ها حاکی از این است که قرار است ایجاد فضای سبز با حفظ عمارت‌های دارای ارزش تاریخی انجام شود. پیشنهاد شورایاری هم تبدیل این ساختمان‌ها به موزه است.

او با اشاره به کمبود فضای سبز در محله پاسداران گفت: در این محله فقط چند بوستان ۲۰۰ تا ۳۰۰ متری وجود دارد که درواقع نمی‌توان نام بوستان بر آنها گذاشت و همین موضوع یکی از مطالبات اصلی ساکنان محله است، به طوری که در طول ۱۰ سال گذشته، بارها اعضای شورایاری درخواست ایجاد فضای سبز در این محدوده را به شهرداری داده بودند.

آقاجانی با بیان اینکه پادگان ۰۶ بهترین مکان در منطقه برای ساخت بوستانی بزرگ است، اضافه کرد: درست است که «بوستان ارتش» در محله پاسداران احداث می‌شود اما درواقع بوستانی فرامنطقه‌ای است که همه شهروندان تهران می‌توانند از آن استفاده کنند.

خبرنگار: فریبا رحمانی

۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
کد خبر: 834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =