وزارت کشور مصوبه خرید ۶۳۰ واگن مترو را اجرایی کند

شهر: دولت مصوبات خوبی در زمینه خرید اتوبوس دارد که تا کنون محقق نشده است. امیدواریم با همت وزارت کشور این مصوبات به نتیجه برسد و اتوبوس های جدید وارد ناوگان شوند تا وضعیت ناوگان اتوبوسرانی تهران که فرسوده است بهبود یابد.

به گزارش خبرنگار شهر، محمد علیخانی، عضو شورای اسلامی شهر تهران در این مراسم گفت: امروز شاهد بهره برداری از ۱۱۰ دستگاه اتوبوس و می نی بوس به ناوگان حمل و نقل عمومی هستیم هر چند همانطور که می دانید نیاز ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران بسیار فراتر از این تعداد است اما باز هم تحویل همین تعداد را باید غنیمت شماریم چرا که در این شرایط سخت ناشی از شیوع کرونا و تحریم ها این تعداد اتوبوس تحویل داده شد. البته ما انتظار داریم دولت با توجه به مصوبات خوبی که در زمینه خرید اتوبوس داشته به این مصوبات جامه عمل بپوشاند. اخیرا هم در ستاد ملی کرونا تحویل ۵ هزار اتوبوس به شهرها مصوب شد که امیدواریم سهم شهر تهران هم از این تعداد داده شود.
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران افزود: همانطور که محسن هاشمی در مراسم تحویل ۱۰۰ دستگاه اتوبوس که چند ماه قبل برگزار شده بود اشاره داشتند دولت مصوبات خوبی در زمینه خرید اتوبوس دارد و امیدواریم این مصوبات محقق شود تا ناوگان فرسوده اتوبوسرانی تهران از این وضعیت خارج شود.
 علیخانی افزود: مورد دیگری که فراموش شده بحث ۶۳۰ واگن  مترو است که  ظاهرا الحاقیه ای قرار است در وزارت کشور  امضا شود و امیدواریم این موضوع نیز با همت وزارت کشور زودتر محقق شود. البته آغاز این موضوع به سال ۱۳۹۵ بر می گردد که مصوبه شورای اقتصاد را هم داشته و امیدواریم هر چه زودتر به نتیجه برسد.
علیخانی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع تحویل تاکسی های نوسازی شده اشاره کرد و گفت: امروز واجب است تشکری از رانندگان عزیز تاکسیرانی داشته باشیم که ۱۱۰ هزار نفر را شامل می شود. رانندگان تاکسی به واسطه ارتباط با مردم و کار مستمرشان بیشترین تلفات را در دوران شیوع کرونا داشته اند.
علیخانی افزود: انتظار این است که به این قشر توجه بیشتری شود و نیز رانندگان ناوگان اتوبوسرانی که امیدواریم شهردار به معاونت مالی دستور بدهند تا باقی مانده مطالبات این قشر زحمتکش نیز پرداخت شود.
علیخانی افزود: همانطور که می دانید تهران نیاز به بیش از ۳ هزار اتوبوس در ناوگان حمل و نقل عمومی دارد و متاسفانه به دلیل اینکه دولت به تعهدات خود عمل نکرد، شورا راسا وارد شد و با پیگیری هایی که صورت گرفت و اعتباری که تصویب شد شهرداری قراردادی را با ایرانخودرو دیزل منعقد کرد تا۲۵۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی اضافه شود که امروز دومین سری از اتوبوس های این قرار داد تحویل داده شد که در سری اول  ۱۰۰ دستگاه و امروز نیز ۱۱۰ دستگاه از این اتوبوس ها به ناوگان اضافه شدند.
علیخانی افزود: می دانید که هر چه تعداد ناوگان حمل و نقل عمومی بیشتر باشد فاصله اجتماعی در دوران شیوع کرونا نیز بهتر رعایت خواهد شد و کیفیت خدمات رسانی نیز بهتر می شود البته معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران مجددا پیگیر هستند تا قرار داد های جدیدتری را برای خرید اتوبوس با ایران خودرو منعقد کنند و امیدواریم با ادامه این روند کمبود های ناوگان حمل و نقل عمومی هر چه بیشتر رفع شود.

خبرنگار: اکبر بیاتی

۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
کد خبر: 8388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =