لزوم تخصیص ۱۰۰درصدی بودجه ۵۰۰ میلیاردی باغات و آتش نشانی

شهر: رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران گفت: در بودجه ۱۴۰۰، ۵۰۰ میلیارد تومان به باغات و تجهیزات آتش نشانی اختصاص پیدا کرده است که در حال رایزنی هستیم که مشکلات تخصیص اختصاصی این بودجه به این دو حوزه برطرف شود.

سید آرش حسینی میلانی، عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار شهر درباره بودجه پیشنهادی ۱۴۰۰ شهرداری تهران در حوزه محیط زیست و بررسی های انجام شده تا کنون گفت: به طور کلی بودجه شهرداری برای سال آینده به دلیل شرایط اقتصادی موجود یک بودجه انبساطی نیست و یکی از نکات مورد توجه کمیسیون سلامت این است که منابعی را که اختصاصا به ردیف های مربوط به تأمین تجهیزات آتش نشانی و همین طور عوارض قطع درخت که به تملک باغات در محلات کم برخوردار اختصاص پیدا می کرده است مانند سال گذشته مکانیسم تخصیص صد در صد را حفظ کنند.

او با اشاره به اینکه کمیسیون سلامت شورا در این مورد نگران است، بیان کرد: شهرداری تحت ضوابطی که از سوی وزارت کشور در مورد بودجه نویسی ابلاغ شده است مانند سال گذشته نمی تواند مکانیسم تخصیص جداگانه را ایجاد کند. در حال گفتگو و مذاکره هستیم که ساز و کار حقوقی به شکلی باشد که این بودجه خرج حقوق و مزایا نشود.

میلانی بیان کرد: تا کنون در این دو حوزه (باغات و تجهیزات آتش نشانی) شهرداری عملکرد خوبی داشته است. تجهیزات آتش نشانی به موقع خریداری شده  و کاستی های ناشی از پلاسکو برطرف شده است. نزدیک ۱۷ پلاک از باغات در مناطق جنوب شهر نیز خریداری شده و در حال تبدیل به پارک است.

این عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر گفت: برای سال آینده حتما باید این روند حفظ شود. مهم این است که این دو ردیف ۳۰۰ میلیارد تومان برای باغات و ۲۰۰ میلیارد تومان برای تجهیزات آتش نشانی تخصیص داده شود. این ۵۰۰ میلیارد تومان حتما باید به این دو موضوع اختصاص پیدا کند.

خبرنگار: سمیرا امیرچخماقی

۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱
کد خبر: 8430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 8 =