۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶
کد خبر: 8452

پایتخت در محاصره گودها/۲۵

درج اطلاعات گودهای رها شده در سامانه شهرسازی

مسئولیت ایمن سازی گودهای بابک زنجانی با وزارت نفت است
درج اطلاعات گودهای رها شده در سامانه شهرسازی

شهر: به زودی قرار است اطلاعات همه گودهایی که به هر دلیلی رها شده‌اند در سامانه شهرسازی منتشر شود تا اطلاعات درباره گودها موردی، پراکنده و محدود به مکاتبات نباشد.

مهدی صالحی، مدیرکل معماری و ساختمان معاونت شهرسازی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، درباره آخرین جزییات ایمن‌سازی گودهای پر خطر توضیح داد: شناسایی و رفع خطر از گودها همچنان ادامه دارد و در  این مدت رفع خطرهای خوبی انجام شده است، به طوری که از ۱۰ گود در مناطق ۱، ۲ ، ۱۷ و ۲۲ و ۵ ایمن سازی شده است.

به گفته او؛ همه ۱۰ رفع خطر انجام شده از سوی شهرداری تهران و با پر کردن گود انجام شده است، البته ممکن است رفع خطر از گودها به دلیل برگزاری نشست‌ها، پیچیدگی و سختی‌های کار آهسته پیش رود اما؛ اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

صالحی به سه گام مهم معاونت معماری و شهرسازی درباره ایمن سازی گودهای پرخطر اشاره کرد و گفت:  به زودی قرار است اطلاعات همه گودهایی که به هر دلیلی رها شده‌اند در سامانه شهرسازی منتشر شود تا اطلاعات درباره گودها موردی، پراکنده و محدود به مکاتبات نباشد. درواقع اقدامات اجرایی شهرداری برای ایمن‌سازی همچنان ادامه دارد و در دومین گام در سامانه‌ای شفاف، اطلاعات گودها درج می‌شود. گام سوم هم ارایه لایحه «ارتقای ایمنی تخریب و گودبرداری های ساختمانی شهر تهران» بود که از سوی شهرداری به شورای شهر تهران ارایه شد و در انتظار بررسی و تصویب است.

مدیرکل معماری و ساختمان معاونت شهرسازی شهرداری تهران درباره گودهای منتصب به «بابک زنجانی» (متهم به فروش نفت بدون بازگرداندن پول به ایران) هم توضیح داد: آن چیزی که به سیستم شهرداری رسیده  است که گودها به وزارت نفت منتقل شده است، درواقع وزارت نفت هم اعلام کرده که متولی املاک «بابک زنجانی» است و پیگیری ها درباره پروژه‌های این شخص از سوی این وزارتخانه انجام می شود. اما نمی‌توان درباره اینکه اسناد منتقل شده یا نه قطعی صحبت کرد.

او با بیان اینکه در هر حال ایمن سازی بر عهده وزارت نفت است، گفت: یکی از مشکلاتی که اینگونه پروژه‌ها دارند، پروانه است. مشخصا درباره گود ایران زمین واقع در منطقه ۲، مساله این است که این پروژه به مصوبه اصلاحیه شورای عالی معماری و شهرسازی نیاز دارد و چون هنوز پروانه اصلاحیه صادر نشده باید در وهله نخست نسبت به دریافت پروانه اصلاحیه اقدام و بعد پروژه آغاز شود. زمانی اینگونه گودها بی خطر تقلی می شود که پروژه اجرا شود، در غیر این صورت اقدامات ایمنی سازی انجام شده و طبق بررسی ها گود منطقه ۲ جزو گودهای معرض خطر نیست اما ایمن سازی اقدامی موقت است.

به گزارش شهر، گود خیابان آقابزرگی در منطقه یک، گود خیابان خدامی در منطقه ۳ و گود خیابان ایران‌زمین در منطقه ۲ واقع شده و متعلق به بابک زنجانی است اما؛ که گویا به دلیل بدهی‌های زنجانی، به وزارت نفت واگذار شده است. این گودها تا به امروز بلاتکلیف باقی مانده‌اند.

آبان امسال بود که مسئولان معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران از شناسایی بیش از ۱۰۰ گود پرخطر در تهران خبر دادند که به گفته آنان مناطق یک و ۲۲ دارای بیشترین تعداد این گودها هستند.

خبرنگار: فریبا رحمانی

۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶
کد خبر: 8452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =