حل مشکلات ترافیکی و تکمیل پروژه ۳۵ متری افتخاری

شهر: کاهش مشکلات ترافیکی، هوشمندسازی، توجه به پروژه های کوچک مقیاس، تکمیل پروژه ۳۵ متری افتخاری و اتصال آن به امام علی جنوب و رفع نواقص دیواره های رودخانه ها از اولویت های شهرداری منطقه یک در مدت باقیمانده از سال ۱۳۹۹ است.

سیدحمید موسوی، شهردار منطقه یک در گفتگو با خبرنگار شهر با بیان اینکه مشکلات ترافیکی یکی از مهمترین مشکلاتی است که سالهاست منطقه یک را رنج می دهد، گفت: در طرح های توسعه شهری کمتر به موضوع ترافیک منطقه توجه شده است و به همین دلیل این منطقه بین ۱۶ تا ۱۷ ساعت در شبانه روز پیک ترافیکی دارد بنابراین رسیدگی و حل مشکلات ترافیکی یکی از اولویت های مدیریت شهری است، مشکلاتی که دلیل اصلی آن معابر کم عرض و حجم مراجعات زائرین و گردشگران است.

او افزود: در سال ۱۳۹۸ در غرب منطقه، پروژه پل خلبان شهید نوروزی اجرا شد و از همان زمان درصدد هستیم که ۳۵ متری افتخاری و اتصال آن به امام علی جنوب را کامل کنیم تا شرق محله ساماندهی شود و ترافیک در محلاتی مانند دارآباد و میدان و بزرگراه ارتش به حداقل برسد. از همین رو این پروژه شاخص در سال ۱۳۹۹ با هماهنگی و توافق با ارتش پیگیری شد و با اراضی که این نهاد در اختیار شهرداری قرار داد، بسیار خوشبین هستیم که تا پایان سال ۳۵ متری افتخاری و اتصال آن به امام علی جنوب را تکمیل شود.

موسوی با بیان اینکه هوشمند سازی از موضوعاتی است که مورد تاکید شهرداری و شورای شهر تهران است، ادامه داد: بر اساس این سیاستها مرکز نوآوری و هوشمندسازی در موزه پروفسور حسابی در دستور کار قرار گرفت که تا کنون در صد قابل توجهی پیشرفت فیزیکی داشته و امیدواریم تا پایان سال به بهره برداری برسد. از آنجایی که مراجعات متعدد از سوی گروه های مختلف علمی از دانشگاههای سراسر کشور و دیگر کشورها به موزه پروفسور انجام می شود، ایجاد این مرکز شتاب دهنده در کنار موزه می تواند استارتاپ ها و گروههای دانش بنیان را به بازار مصرف وصل کند و گامی باشد در جهت پیوند صنعت و دانشگاه.

شهردار منطقه یک توجه ویژه به پروژه های کوچک مقیاس، جهت ارتقای ملموس کیفیت زندگی شهروندان را یکی از اصلی ترین سیاستهای مدیریت شهری این دوره برشمرد و گفت: بیش از ۵۰ پروژه اولویت دار در مقیاس محلات در بخش های ترافیکی، عمرانی و اجتماعی تا پایان سال بهره برداری و تحویل شهروندان می شود. بر همین اساس و در راستای تقویت مسیرهای دوچرخه، پیش از این نوسانات قیمت باعث به تاخیر افتادن اجرای کار حدود ۴۸ کیلومتر مسیر تعریف شده دوچرخه در منطقه شده بود و امیدواریم که تا پایان سال مسیر پیوسته دوچرخه برای استفاده شهروندان آماده شود. مسیری که به دلیل وجود شیب طبیعی و حالت شمالی جنوبی منطقه یک، با دقت و ظرافت انتخاب شده است.

او با بیان اینکه تقویت تفرجگاهها و گردشگاهها نیز مورد نظر مدیریت شهری است، عنوان کرد: در صدد هستیم که مسیر گردشگری و پیاده روی در کوهستان را تقویت و ایمن سازی کنیم. از این رو در برخی نقاط با احداث چشمه های سرویس بهداشتی خدمات اولیه ارائه و با نصب پایه های پرتابل و مخازن زباله، فرهنگ سازی در جهت حفظ محیط زیست و صیانت از کوهستان انجام شده است. همچنین نقشه های راهنما و ارائه مسیرهای امن برای کوهنوردان تهیه شده تا حادثه تلخ زمستان امسال تکرار نشود.

موسوی با بیان اینکه از طرح های دیگری که در مدت باقیمانده از سال دنبال می شود رفع نواقصی است که در پایداری دیواره های رودخانه ها وجود دارد، افزود: در برخی نقاط ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم رودخانه باعث شستگی خاک پی ها شده که با احداث دیواره های حائل و سازه های نگهبان سعی کردیم که مسیر رود دره ها و رود خانه ها را امن کنیم تا خطر سیل به حداقل برسد.

او با اشاره به وجود حدود ۴۵۰ هزار متر مکعب حوضچه آرامش و رسوبگیر در منطقه یک، توضیح داد: با توجه به طبیعت بکری که در حاشیه این منطقه واقع شده، ورود آب با املاح زیاد به سطح منطقه نیازمند رسیدگی های مستمر است. بر همین اساس در سال جاری تا کنون نزدیک ۲۰هزار متر مکعب رسوب برداری از سطح حوضچه های رسوبگیر و آرامش انجام دادیم و این فعالیت به صورت مستمر انجام می شود تا در صورت بارش، شهر با تهدید مواجه نشود. همچنین در راستای بحث تاب آوری شهر در سال ۱۳۹۹ نصب و راه اندازی دو ایستگاه برف سنج و باران سنج در شهرک قائم و ولنجک و توسعه ایستگاهها در دیگر نقاط کمک می کند تا در مدیریت بارشها سریعتر و صحیح تر عمل کنیم و آسیب های ناشی از سیل و روان آب ها در پایین دست را به حداقل برسانیم.

به گفته شهردار منطقه یک فعال بودن کمیته ایمنی در بحث ساختمانهای ناایمن و تهیه دستورالعمل ایمنی یکی از اهم فعالیت های این منطقه است که بر اساس آن با صدور اخطارها مالکان ساختمانها آگاه و در برخی مواقع به مقام قضایی ارجاع داده شدند.

خبرنگار: علی سی پی

۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲
کد خبر: 8513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =