از تبدیل کاخ یاقوت به دفتر مدیر بیمارستان تا کمبود سرانه فضای سبز در منطقه ۱۳

شورایاران منطقه ۱۳ با حضور در صحن علنی شورای شهر مشکلات خود را بیان کردند.

به گزارش شهر،  صبح امروز بار دیگر شورایاران مهمان اعضای شورای شهر بودند که در  سه شنبه این هفته شورایاران منطقه ۱۳ به شورای شهر آمده و گزارشی از وضعیت محله‌شان ارائه کردند و سید وحید مقدم دبیر دبیران شورایاری منطقه ۱۳ با بیان این که منطقه ۱۳، ۴ ناحیه و ۱۳ محله دارد، تصریح کرد: باید از اعضای شورای شهر بابت توجهی که به شورایاران برای احصاء و اجرای پروه‌های کوچک مقیاس محلی دارند تشکر کنیم.

او با بیان این که برای پارک جنگلی سرخه حصار در منطقه ۱۳، پروژه‌های زیادی در نظر گرفتند، گفت: برای اجرای پروژه‌های سرخه حصار ۱۴۵ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده و لازم است که این بودجه اختصاص داده شود.

مقدم با بیان این که باید نگاه ویژه‌ای به سرخه حصار شود، افزود: پارک جنگلی سرخه حصار امکانات تفریحی ندارد و به همین دلیل مردم مجبورند برای استفاده از تجهیزات تفریحی از شرق به غرب تهران سفر کنند.

او با بیان این که بنای تاریخی قصر فیروزه که مربوط به دوره قاجار است در یک تفاهمی فی مابین سپاه و شهرداری، قرار است مرمت شود گفت: متاسفانه این بنای تاریخی سال ها ست که رها شده و بهتر است تا اوضاع آن بدتر نشده نسبت به مرمت آن و تبدیلش به موزه اقدام کنیم.

مقدم افزود: در بیمارستان لواسانی کاخ یاقوت قرار دارد که حالا تبدیل  به دفتر مدیر بیمارستان شده و لازم است شهرداری تهران با سازمان تامین اجتماعی رایزنی داشته باشد تا بتوانیم از این فضا به نفع مردم استفاده کنیم.

شورایار منطقه ۱۳ با اشاره به کمبود شدید سرانه فضای سبز در منطقه ۱۳ گفت: سرانه فضای سبز در این منطقه برای هر فرد یک متر است و این در حالی است که ما پادگان‌های نیروی هوایی را داریم که می‌توانیم از این فضاها استفاده کنیم.

او با بیان این که پادگان‌های نیروی هوایی ۲۱ درصد از سطح منطقه را به خود اختصاص دادند، تصریح کرد: باید پیگیری‌های لازم برای خروج پادگان‌ها از شهر تهران انجام گیرد که اگر پادگان نیروی هوایی از منطقه ۱۳ خارج شود ۹۰ درصد مشکلات محل حل می‌شود.

به گزارش ایسنا او همچنین با اشاره به عدم تعیین تکلیف و افتتاح ترمینال شرق گفت: رئیس شورای شهر به شهردار نامه نوشته است و امیدواریم  تعیین تکلیف این پایانه باعث خیریت در منطقه شود.

۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۳
کد خبر: 864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 8 =