نخستین پارک آموزش ترافیک کودک در منطقه ۲۲ احداث می شود

شهر: نخستین پارک آموزش ترافیک کودکان در فضایی به مساحت پنج هزار و ۸۰۰ متر و برخورداری از المان های شهری کوچک مقیاس برای کودکان در نزدیکی پیست دوچرخه استقامت پارک چیتگر منطقه ۲۲ احداث می شود.

مریم نخعی پور، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۲۲ درباره احداث اولین پارک آموزش ترافیک کودکان در این منطقه به خبرنگار شهر گفت: احداث این پارک از پنج ماه پیش در محدوده بلوار کوهک، خیابان شمیم، شاهد ۵ و در منتها الیه شرقی پارک چیتگر آغاز شده است.

او نزدیکی این پارک به پیست دوچرخه استقامت پارک چیتگر را از ویژگی های مناسب آن برای خانواده ها برشمرد و افزود: این مساله سبب می شود که خانواده ها کودکان خود را به بوستان ترافیک کودک برای آموزش و فراگیری تحویل دهند و خودشان نیز به محیط ورزشی چیتگر و پیست چیتگر دسترسی داشته باشند.

نخعی پور فضای پارک ترافیک کودکان را پنج هزار و ۸۰۰ متر عنوان کرد و ادامه داد: این پارک دارای همه المان های شهری در مقیاس کوچک از جمله تقاطع چراغدار، پل عابر پیاده میدان، ایستگاه اتوبوس، مترو و تاکسی به صورت نمادین، مسیر دوچرخه مسیر پیاده روی و مسیرهای ماشین رو برای ماشین های برقی کودکان است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۲۲ اضافه کرد: حدود ۸۰ درصد از اصلاح هندسی این پروژه انجام شده و فضاهای مورد استفاده شکل گرفته و طی چند روز آینده نیز علائم راهنمایی و رانندگی آن نصب و مسیر دوچرخه نیز قابلیت بهره برداری خواهد داشت. همچنین مسیرهای پیاده این پارک تا آخر اسفندماه آماده و تا پایان فروردین ۱۴۰۰ پل عابر پیاده این پارک نصب می‌شود.

به گفته نخعی پور خط‌کشی مسیرها نیز به محض پایان آسفالت انجام می‌شود و ساختمان آموزشی پارک ترافیک کودکان نیز در نیمه اول سال آینده احداث خواهد شد.

خبرنگار: علی سی پی

۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸
کد خبر: 8675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =