مسابقات دارت دیپلمات های خارجی در تهران

نخستین دوره رقابت های دارت دیپلمات ها در تهران از سوی اداره تربیت بدنی وزارت امورخارجه و با مشارکت سازمان ورزش شهرداری تهران و انجمن دارت ایران برگزار شد. در این رقابت ها نمایندگانی از کشورهای آلمان، هند، قزاقستان، اندونزی، بوسنی و... حضور داشتند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان ورزش شهرداری تهران، در این رقابت ها که به میزبانی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، ۴۰ دیپلمات از ۱۳ سفارت خانه کشورهای مختلف به رقابت پرداختند.

امیر محسنی، مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران در سخنانی با اشاره به اینکه دیپلماسی ورزشی به عنوان یک رویکرد جدی از سوی شهرداری دنبال می شود، گفت: امروز افتخار میزبانی جمعی از دیپلمات ها را داریم که در یک رویداد ورزشی، حضوری فعال دارند.

او با بیان اینکه امروزه ورزش به طور گسترده در سراسر جهان رواج یافته و اسناد بین المللی جدید نیز به نوعی به ورزش توجه کرده اند، افزود: بین المللی شدن بسیاری از ورزش ها موجب شده تا کشورها به رقابت ورزشی بین المللی، به عنوان میدانی برای پیشبرد منافع ملی و تحقق اهداف سیاسی و بین المللی خود توجه کنند.

گشتاسب مظفری، دبیرکل مجمع شهرداران آسیایی نیز در سخنانی، نقش دیپلماسی ورزش را در گسترش روابط بین کشورها مهم ارزیابی کرد و از برنامه ریزی برای گسترش روابط شهرداری تهران با پایتخت های مختلف به ویژه در حوزه ورزش خبر داد.

۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۵
کد خبر: 8676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =