بررسی ۱۱ پلاک ثبتی باغات در شورا

اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز ۱۱ پرونده پلاک ثبتی باغات را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش خبرنگار شهر،  به روال سه شنبه ها بررسی پلاک‌های ثبتی باغات در دستور کار شورای شهر قرار گرفت، محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با اشاره به جزییات ملکی  سه هزار و ۶۵ متری واقع در منطقه ۲۰، شهر ری گفت: در سند تک برگ این ملک نوشته است که عرصه و عیان باغ مشجر است، در سند سال ۱۳۳۲ این ملک نیز نوشته شده که  ملک باغ است.
او با بیان این که حد نصاب درختان باید ۱۱۵ اصله باشد، اضافه کرد: این ملک هم اکنون ۴۶ درخت دارد، با وجود اینکه ۴ بلوک ساختمانی در این ملک وجود دارد اما چون که سند این ملک باغ است، کمیسیون نیز این ملک را باغ اعلام کرده است. نهایتا نظر کمیسیون شهرسازی مبنی بر باغ بودن این پلاک ثبتی به تصویب رسید.
در ادامه سالاری در تشریح جزییات پرونده دیگری به مساحت ۹۰۱ متر مربع  واقع در منطقه۱۲ دروازه شمیران اضافه کرد: درسند تک برگی عنوان شده که این ملک با بنای احداثی "باغچه" است، حدنصاب درختان باید ۲۵ اصله باشد اما حالا فاقد درخت است.
 رییس کمیسیون شهرسازی و معماری ئشورای شهر تهران اضافه کرد: از آن جایی که این ملک درخت ندارد و سند آن نیز باغچه است نظر تخصصی کمیسیون شهرسازی مبنی بر باغ نبودن ملک است، نظر کمیسیون تخصصی مبنی بر باغ نبودن این ملک از سوی اعضای شورای شهر تهران تصویب شد.
سالاری در ادامه در تشریح جزییات ملک دیگری به مساحت ۸۰۰ متر مربع واقع در منطقه یک، میدان تجریش اضافه کرد: در سند تک برگ آن قید شد که عرصه و عیان آن زمین است اما سند قدیمی عنوان دارد که این ملک دارای باغ اندرونی است. حد نصاب درختان باید ۳۴ اصله درخت باشد اما تنها ۱۳ درخت باقی مانده، با توجه به عکس های هوایی و بررسی‌های انجام شده این ملک باغ است. نظر کمیسیون معماری و شهرسازی مبنی بر باغ بودن این ملک تصویب شد.
او با اشاره به جزییات ملک دیگری به مساحت ۴۶۸ متر مربع واقع در منطقه ۲۲ گفت: نظر کمیسیون نیز مبنی بر باغ نبودن آن است، اعضای شورای اسلامی شهر تهران با این نظرموافقت کردند و این ملک باغ نشد.

رییس کمسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به جزییات ملک دیگری به مساحت ۵۶۸ متر مربع واقع در خیابان هروی است، گفت:نظر کمیسیون شهرسازی مبنی بر باغ نبودن آن است. نهایتا اعضای شورای اسلامی شهر تهران با نظر کمیسیون موافقت نکردند و این ملک را باغ تشخیص دادند.

سالاری با اشاره به جزییات ملک دیگری مساحت هزار و ۹۵۵ متر مربع واقع در کوهک، عنوان کرد: نظر کمیسیون شهرسازی شورا مبنی بر باغ نبودن این ملک است. اعضای شورای شهر تهران نظرکمیسیون را رد کردند واین ملک را باغ تشخیص دادند.

او با اشاره به جزییات ملک دیگری به مساحت هزار و ۵۳۷ متر واقع در خیابان شهید کلاهدوز، منطقه ۳ افزود: کاربری قدیم آن مسکونی است و با توجه به حد نصاب ۱۰۸ اصله درخت این زمین را باغ تشخیص داده است، اعضای شورای  شهر تهران پیشنهاد بازگشت این پرونده را برای بررسی بیشتر  به کمیسیون تخصصی مورد تصویب قرار دادند.
عضو شورای شهر تهران با اشاره به جزییات پرونده ای به مساحت  دو هزار و ۱۱۵ متر مربع واقع در شمال اتوبان کرج گفت: کاربری قدیم آن مسکونی است ونظر کمیسیون شهرسازی مبنی بر باغ نبودن این ملک است. اعضای شورای شهر تهران کمیسیون شهرسازی شورا را رد کردند واین ملک را باغ تشخیص دادند.

سالاری در تشریح جزییات ملکی دیگر به مساحت هزار و ۳۵۱ متر مربع واقع در خیابان دولت، منطقه ۳ گفت: کاربری قدیمی این ملک مسکونی است و حد نصاب درختان را دارد؛ لذا کمیسیون شهرسازی آن را باغ  تشخیص داده است. اعضای شورای شهر تهران با نظر کمیسیون شهرسازی مبنی بر باغ بودن این زمین موافقت کردند.

او در تشریح جزییات ملک دیگری به مساحت هزار متر مربع در خیابان یخچال، منطقه ۳ عنوان کرد: نظر کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران غیر باغ بودن این زمین است، اعضای شورای شهر تهران نیز با اکثریت آرا با نظر کمیسیون شهرسازی مبنی بر باغ نبودن این زمین مخالفت کردند لذا این زمین باغ تشخیص داده شد.
عضو شورای شهر تهران با اشاره به جزییات ملک دیگری به مساحت ۵۵۳متر مربع واقع در خیابان اکبری، منطقه ۲ توضیح داد: این ملک در حال حاضر حد نصاب درختان لازم را ندارد. نظر کمیسیون شهرسازی شورا مبنی بر باغ بودن این زمین است. نظر کمیسیون شهرسازی را به تایید اعضای شورای شهر رسید.

۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۳
کد خبر: 871

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =