اعتماد مردم به امام، رابطه ای یکسویه نبود

در آستانه سالروز ارتحال امام خمینی (ره) رییس شورای شهر تهران تاکید کرد که اگر به هردلیلی انگیزه مشارکت مردم در انتخابات و اداره کشور کاهش یافته است باید با رفع موانع و کاهش مشکلات ونارضایتی عمومی زمینه حضور پرشور مردم در نظام را فراهم بیاوریم.

به گزارش خبرنگار شهر ، محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه در آستانه سالروز ارتحال امام خمینی قرار داریم، گفت: شخصیت امام راحل، بعنوان یک مرجع تقلید، مبارز سیاسی و رهبر انقلابی نه تنها در تاریخ ایران بلکه حتی در جهان اسلام نیز منحصر بفرد و تکرار نشدنی است.

او ادامه داد: موفقیت بزرگ امام خمینی، تلفیق حکومت دینی با نظام مردمسالار وجمهوری بود که به الگویی در جهان اسلام تبدیل گردید و امروز بسیاری از کشورهای اسلامی این ایده را بعنوان نظام مطلوب سیاسی دنبال می کنند.

رییس شورای شهر تهران تاکید کرد: همراهی وحمایت مردم از رهبری امام خمینی، تنها به پیروزی انقلاب اسلامی و تاسیس نظام محدود نشد و در دهه نخست انقلاب و سخت ترین فشارهای اقتصادی، امنیتی و نظامی، بخصوص دوران دفاع مقدس تداوم یافت، به نحوی که نام خمینی با نام مردم ایران پیوندی ناگسستنی در تاریخ یافت.

او با بیان اینکه اعتماد مردم به امام، رابطه ای یکسویه ویکطرفه نبود وهمانگونه که امام خمینی بارها تاکید کردند به نظر و قضاوت مردم باور داشتند و تشخیص مردم را همواره درست می دانستند، گفت: ایشان تصریح کرده بودند مصوبات مجلس شورای اسلامی که با دوسوم آرا نمایندگان مردم به تصویب برسد نیاز به تایید شورای نگهبان ندارد یا هر خواسته را که اکثریت قاطع ومطلق مردم ایران بخواهند، در اجرا اولویت دارند.

هاشمی اضافه کرد: اعتماد امام به مردم، برپایه اجتهاد و فقاهت وبینش ایشان که مبتنی بر آیات و روایات و برداشت مترقی ازدین و اسلام ناب محمدی بود، موجب شد تا تصویری متفاوت از اسلام بعنوان یک نگاه پیشرو به جهان ارائه شود وحتی سایر کشورهای اسلامی وبرادران اهل سنت در جهان اسلام را تحت تاثیر قرار دهد.

هاشمی با بیان اینکه نماد میراث بزرگ امام خمینی، نظام جمهوری اسلامی و روح این میراث اعتماد دو سویه به مردم است و اگر این اعتماد آسیب ببیند جایگزینی برای جبران آن نخواهیم داشت، عنوان کرد: 
در سی و یکمین سالروز آغاز رهبری آیت الله خامنه ای، بعنوان خلف صالح امام خمینی نیز قرار داریم، نگرش مقام معظم رهبری به نقش و اهمیت مردم به عنوان یکی از شاگردان برجسته امام خمینی، منطبق بر دیدگاه ونگرش بنیانگذار جمهوری اسلامی و هرجریان افراطی یا تفریطی که  با هر انگیزه ای بخواهد نقش مردم در نظام جمهوری اسلامی را تضعیف یا کمرنگ کند یا جلوه دهد، قطعا در مسیر امام ورهبری قرار ندارد و رسانه های رسمی بخصوص رسانه ملی نیز باید با برجسته کردن اینگونه اظهار نظرات زمینه تشکیک در اهمیت وجایگاه مردم در نظام را مهیا کنند.

رییس شورای شهر تهران تاکید کرد که مهمترین وظیفه ما مسئولان در تجدید میثاق با امام و حفظ امانت انقلاب، افزایش رضایت و زمینه مشارکت مردم در اداره کشور است و اگر به هردلیلی انگیزه مشارکت مردم در انتخابات و اداره کشور کاهش یافته است باید با رفع موانع و کاهش مشکلات ونارضایتی عمومی زمینه حضور پرشور مردم در نظام را فراهم بیاوریم.

۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲
کد خبر: 872

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =