میادین میوه باید فروش اینترنتی را توسعه دهند

شهر: عضو شورای شهر تهران خواستار نظارت وزارت جهاد کشاورزی بر کیفیت میوه های ارائه شده در میادین میوه و تره بار شد.

به گزارش خبرنگار شهر، زهرا صدراعظم نوری، عضو شورای اسلامی شهر تهران در آیین بهره برداری از پروژه های سازمان میادین میوه و تره بار گفت: رضایتمندی مردم زمانی بیشتر می شود که خدمات ارائه شده به آنها سریع، گسترده و با کیفیت و ارزان باشد.
صدراعظم نوری افزود: شهرداری تهران و مدیریت شهری طبق قانون وظایف و ماموریت هایی دارد که ملزم به انجام آنهاست. اما این که مدیریت شهری وظیفه عرضه محصولات میوه و تره بار را داشته باشد، در قانون نیامده است. اما از آنجا که هدف، زندگی بهتر برای شهروندان بوده است بعد از مصوبه شورای انقلاب در سال ۵۸  با هدف حذف واسطه ها به شهرداری اجازه داده شد که اماکن و بازارهایی برای فروش میوه و تره بار ایجاد کند.
این عضو شورای شهر اضافه کرد: هم اکنون حدود یک میلیون نفر روزانه از خدمات میادین میوه و تره بار  استفاده می کنند و با فعالیت هایی که در آن انجام می گیرد واسطه های غیرضروری حذف و نظام توزیع بهینه شده و به تعادل اقتصادی انجامیده است.
او به رضایتمندی شهروندان از میادین میوه و تره بار اشاره کرد، گفت: در ارزیابی هایی که انجام شده میزان رضایت شهروندان در عرضه محصولات و استفاده از این میادین افزایش یافته است و محصولات در این میادین از قیمت پایین تری برخوردارند و یک فضای رقابتی ایجاد شده است.
نوری ادامه داد: شورای شهر با هدف این که بتواند خدمات بهتر و زیست مناسب تری را برای شهروندان فراهم کند در برنامه سوم خود مقرر کرده است که شهرداری تهران بتواند بازارهای مورد نیاز را در محلات ایجاد کند و در برنامه ریزی های انجام شده تا آخر این برنامه حدود ۶۰ محله دیگرصاحب میدان تره بار می شوند و این عدالت توزیعی را در تهران فراهم می کند.
او از مدیران سازمان میادین میوه و تره بار خواست صنایع تبدیلی را در این میادین دنبال کنند و گفت: علاوه بر صنایع تبدیلی ، باید کاری کنیم که دور ریز میوه ها هم کم شود. ضمنا با توجه به شرایط کرونا و استفاده بیشتر از فضای مجازی  میادین تره بار باید فروش اینترنتی را توسعه دهند که ظاهرا برنامه هایی هم در حال انجام است.

۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
کد خبر: 8864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =