حناچی: ٢ هزارمیلیارد از بودجه ١٤٠٠ به رضایتمندی شهروندان اختصاص یافت

شهر: شهردار تهران معتقد است شهروندان تهرانی به ویژه در محلات جنوبی شهر مستعد نشاط اجتماعی هستند و اختصاص ٢ هزار میلیارد تومان بودجه محلات، میتواند در رضایتمندی‏ آنها تاثیر بسزایی بگذارد.

 به گزارش خبرنگار شهر، پیروز حناچی شهردار تهران در آیین بهره برداری از پروژه های مدیریت شهری منطقه ۱۶ با بیان اینکه در بین حدود ۳۵۰ محله‌ای که در تهران داریم مطمئنا مناطق جنوبی و محله هایی مانند جوادیه و نازی آباد خاص و متفاوت هستند،گفت: در بازدیدی که از موزه محلات انجام شد باور نداشتم که این تعداد افراد صاحب‌نام  و شخصیت های علمی، هنری، سیاسی و ورزشی در این منطقه وجود داشته باشد و  این  نشان‌دهنده پربرکت بودن این منطقه است.
او با بیان اینکه تحریم و کرونا شرایط خاصی را به شهرداری تحمیل کرده افزود: مقیاس پروژه ها در این دوره از مدیریت شهری نه به دلیل تحریم بلکه به دلیل تغییر رویکرد ، محله ای شده است.
حناچی با اشاره به اینکه در بعضی محلات تغییر رنگ ها نشاط اجتماعی را به وجود آورده و عکس العمل مردم در این بازدید نیز عجیب بود، ادامه داد: از نگاه ما این کار و اقدام ، کار درخوری نبود ولی عکس‌العمل مردم بسیار درخور بود و این نشان می دهد که اگر یک قدم به سمت مردم برداریم آنها ۱۰ قدم به سمت ما برمی دارند.
شهردار تهران در ادامه با بیان اینکه به دست آوردن دل مردم در مناطق جنوبی پرهزینه نیست اما پر برکت است، عنوان کرد: در بودجه ۱۴۰۰ بیش از دو هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های محله ای اختصاص داده شده و این پروژه ها در رضایتمندی مردم بسیار تاثیر گذار است.
 به گفته شهردار تهران طرح ایجاد موزه محلات منطقه ۱۶ کار جالب و جذابی بود که نشان داد ظرفیت منطقه برای نشان دادن ارزش ها بیشتر است و باید آمادگی توسعه آن را داشته باشیم.
حناچی همچنین در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پروژه هایی که امروز در منطقه ۱۶ افتتاح شد جنبه اجتماعی و فرهنگی داشت، گفت: بخشی از این پروژه ها مربوط به توانمندسازی و اقدامات نرم افزاری بود که توسط خود مردم با کمترین هزینه و بازدهی بالا  انجام شد.
او با بیان اینکه شاید در کوتاه مدت نتوانیم همه بافتهای فرسوده تهران را نوسازی کنیم، افزود: اما می‌توانیم حس دلبستگی محله ای که در این مناطق بسیار بالاست را تقویت کنیم. همچنین توسعه زمین‌های ورزشی برای جوانان و نوباوگان این منطقه در نواحی مختلف انجام و این زمین‌های ورزشی به بهره برداری رسید.
در آیین افتتاح و بهره برداری از پروژه های مدیریت شهری منطقه ۱۶ علاوه بر پیروز حناچی، شهردار تهران، علی ربیعی، سخنگوی دولت، پیمان پورنصر، شهردار منطقه ۱۶ و جمعی از مشاهیر و مفاخر این منطقه حضور داشتند.
آیین افتتاح و بهره برداری از پروژه های کوچه های رنگی، سالن ورزشی شهید نجفی، موزه محلات، مجموعه فرهنگی ورزشی میثاق و مجموعه ورزشی شهدای گمنام در منطقه ۱۶ برگزار شد.

خبرنگار: علی سی پی

۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳
کد خبر: 8970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 5 =