۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶
کد خبر: 8995

در حاشیه برگزاری تور عکاسی

نهال یادبود درگذشتگان بیماری کرونا کاشته شد

نهال هایی برای گرامیداشت علی اکرمی، مهرداد میناوند و علی انصاریان کاشته شد
 نهال یادبود درگذشتگان بیماری کرونا کاشته شد

شهر: نهال هایی برای یادبود مرحوم علی اکرمی، خبرنگار و علی انصاریان و مهرداد میناوند در آستانه روز درختکاری در بوستان کوهسار توسط جمعی از عکاسان  کاشته شد. این اقدام با همکاری آژانس عکس تهران و شهرداری منطقه ٥ صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار شهر، محمود کلهری، شهردار منطقه ۵ با اشاره به غرس نهال در بوستان کوهسار گفت: بوستان جنگلی کوهسار جزو منابع طبیعی تهران بزرگ و جنگلی برای آیندگان شهر است که در نظر داریم تعداد زیادی درخت و نهال متناسب با اقلیم این منطقه در آن غرس کنیم و در اختیار شهروندان قراردهیم.

کلهری با بیان اینکه این منطقه موقعیت ها و جذابیت های متنوعی برای بحث فرهنگی و گردشگری و موضوعی مثل درختکاری دارد، افزود: امسال نیز همانند سالهای گذشته نهال در بین شهروندان توزیع می‌شود تا در باغچه های منازل یا فضای سبز شهری کاشته شود. امروز نیز درختانی به یاد درگذشتگان و به نام عکاسان خبری و اصحاب رسانه توسط خودشان کاشته شد که گواهی مسئولیت و کاشت درخت نیز به همه عزیزان اهدا شد تا پس از این مطابق با مختصات اعلام شده، مسئولیت نهالشان را با عهده گرفته و در ایام مختلف سال به آن سرکشی کنند.

او با گرامیداشت یاد همه درگذشتگان کرونا افزود: آیین درختکاری آیینی خرسند کننده است اما زمانی کمی ناراحت کننده است که توام با گرامیداشت یاد و نام درگذشتگان بیماری کرونا که از جانب ما رفته اند و آسمانی شده اند باشد که آخرین آنها علی اکرمی از خبرنگاران رسانه است که امیدوارم مورد رحمت و غفران الهی قرار بگیرد.همچنین در ماه های اخیر شاهد درگذشت علی انصاریان و مهرداد میناوند دو پیشکسوت ورزش ایران بودیم که به یاد آنها نیز نهالی در بوستان کوهسار کاشته شد.

شهردار منطقه ۵ با بیان اینکه درختکاری یکی از بزرگ‌ترین آیین ها و اقدامات انسانی است، ادامه داد: منطقه ۵ موقعیت ها و جذابیت های متنوعی برای بحث فرهنگی و گردشگری و موضوعی مثل درختکاری دارد و امیدواریم در تعامل بین شهرداری و خبرنگاران این میزان ظرفیت بیشتر به شهروندان اطلاع رسانی شود. همچنین دبیران محترم شورایاری نیز در این آیین حضور داشتند که می‌توانند تعامل میان مدیریت شهری و شهروندان را تقویت کنند.

در آستانه روز درختکاری در تور گردشگری، شماری از عکاسان ضمن بازدید از نقاط گردشگری منطقه به کاشت نهال در بوستان کوهسار پرداختند و به یاد مرحوم علی اکرمی از خبرنگاران و کارمندان شهرداری و گرامیداشت مرحوم علی انصاریان و مهرداد میناوند در بوستان کوهسار درخت هایی کاشته شد.

بر اساس این گزارش بازدید از پل تاریخی حاج محمد علی کنی - که این روزها در دست مرمت و بازسازی است- و سایر ابنیه همچون بقعه امامزاده شعیب(ع) و حمام تاریخی کن بخشی از برنامه این تور بود. همچنین مسئولان شهرداری منطقه 5 با همراهی اصحاب رسانه در مجتمع گردشگری کوهسار به نام تازه درگذشتگان ویروس کرونا همچون «علی اکرمی» روزنامه‏

نگار ، «علی انصاریان» و «مهرداد میناوند» پیشکسوتان تیم ملی فوتبال ، نهال غرس کردند.

سیدحسین دلبری ، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ۵ معاون فرهنگی اجتماعی شهردار منطقه 5 دراین مراسم با اشاره به غرس نهال در بوستان کوهسار گفت: آیین درختکاری آیینی خرسند کننده است اما امسال کمی ناراحت کننده است زیرا توأم با گرامیداشت یاد و نام درگذشتگان بیماری کروناست که از جانب ما رفته و آسمانی شده اند و آخرین آنها «علی اکرمی» از خبرنگاران رسانه است که امیدوارممورد رحمت و غفران الهی قرار بگیرد.همچنین در ماه های اخیر شاهد درگذشت علی انصاریان و مهرداد میناوند دو پیشکسوت ورزش ایران بودیم که به یاد آنها نیز نهالی در بوستان کوهسار کاشته خواهد شد.

لازم به ذکر است که تور عکاسی مربوط را آژانس عکس تهران برگزار کرد.

خبرنگار: علی سی پی

۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶
کد خبر: 8995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =