۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
کد خبر: 9086
برگزاری لیگ بازیهای رایانه ای در نوروز ۱۴۰۰

شهر: پنجمین دوره لیگ نوروزی بازی‌های رایانه‌ای نوروز ۱۴۰۰ برگزار می شود. ۲۰۰ میلیون تومان جایزه برای این لیگ در نظر گرفته شده است. همچنین به منظور گسترش دیپلماسی شهری برنامه ای تحت عنوان خیابان ورزش با حضور دیپلمات‌های ساکن در ایران انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار شهر، امیر محسنی، مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران در نشست خبری صبح دوشنبه- ۱۸ اسفند- درباره فعالیتهای این سازمان گفت: سازمان ورزش با ۱۱۰۰ فضای ورزشی در تهران و مخاطب سه میلیون نفری، بزرگترین زنجیره ورزشی کشور است که با در اختیار قرار دادن بیش از ۲۰ میلیون سانس ورزشی در سال به دنبال ایجاد نشاط، شادابی و سلامتی شهروندان است. هزار و ۲۰۰ ایستگاه ورزش شهروندی در پارک های تهران در حال فعالیت هستند که بیش از ۷۰ درصد مخاطبین این ایستگاه ها بانوان هستند. موضوع کم تحرکی به صورت جدی در شهرداری تهران دنبال می‌شود و بخش های مختلف -۲۲ گانه در حال انجام وظیفه از این تزریق نشات می‌گیرد و ارائه راهبردهای جدید ورزش است در ایام کرونا روزانه بیش از ۲۰۰ کلیپ ورزشی به شهروندان ارائه شد و برای بازگرداندن مخاطبین به سمت ورزش در شرایط کرونا ۱۶۰۰ کلیپ تخصصی ورزشی در محلات تهران ارائه کردیم که تا امروز ۸۰۰ هزار نفر از شهروندان با شبکه های اجتماعی محلی ارتباط داشتند.

او با بیان اینکه سازمان ورزش شهرداری تهران در ایام کرونا از این تهدید چند فرصت جدید خلق کرده که یکی از آنها انجام برنامه‌های خانواده محور بود تا مهارتهای فردی خانواده را توسعه دهیم. همچنین چهار دهکده ورزشی در نقاط مختلف تهران تعریف شده که فاز صفر آن انجام شده و در حال برون سپاری هستیم. خانواده‌ها برای ورود به دهکده ورزش پایین ترین نرخ ها را پرداخت می‌کنند و امکان زندگی شبانه روزی در آنجا دارند. در این دهکده ها وسایل الکترونیکی کار نمی کند و در این فضاها مهارت های خانوادگی به خانواده‌ها یادآوری می‌شود.

برنامه های نوروزی

محسنی برنامه های نوروزی سازمان ورزش را در دو دسته طبقه بندی کرد و ادامه داد: برنامه های همیشگی که به صورت حضوری است و اگر شرایط کرونا به سمت زرد و آبی برود امکان انجام آن است.علاوه بر این در بخش های دیگر برگزاری پنجمین دوره لیگ نوروزی بازی‌های رایانه‌ای انجام می شود که ۲۰۰ میلیون تومان جوایز برای آن در نظر گرفته شده است. همچنین بعد از برگزاری مسابقه دارت دیپلمات‌ها ، برای گسترش دیپلماسی شهری یک برنامه خیابان ورزش با حضور دیپلمات‌های ساکن در ایران انجام می‌شود. در این حوزه همچنین لیگ بازیهای فکری و اولین دوره جشنواره عکس ورزش شهروندی را در ایام نوروز خواهیم داشت.

او اضافه کرد: برگزاری مسابقات تلویزیونی مهارتی کودکان که در آن افراد مشهور در ورزش به همراه فرزندانشان وارد مسابقه می شوند  که تا ۲۵ فروردین همه روزه از تلویزیون پخش می شود.

مطالعات ساخت خانه های ورزش کودک به اتمام رسیده است

مدیرعامل سازمان ورزش در بخش دیگری از سخنانش درباره راه اندازی خانه ورزش کودک عنوان کرد: دو هزار روز اول زندگی کودکان به طور کامل مورد مداقه قرار گرفته که نشان می دهد  تا ۶ سالگی ۱۴ درصد چاقی در فرزندان داریم. همچنین خروجی مدارس در مقطع دبیرستان نشان می دهد که تا پایان دبیرستان ۲۴ درصد از فرزندان چاق هستند. به همین دلیل برای اولین بار در شهر تهران شهرداری تهران در شورای عالی ورزش همگانی کشور مسئولیت دو هزار روز اول زندگی کودکان را پذیرفته تا بتواند با ایجاد مراکز خانه ورزش کودک  در فضاهای ۳۰۰ تا هزار متری برای کم کردن سطح چاقی کودکان اقداماتی انجام دهد. مطالعات ساخت این مراکز که باید تعداد آن به ۲۰۰ مرکز برسد انجام شده و در مرحله فراخوان به بخش خصوصی قرار دارد.

واگذاری ورزشگاه به سرخابی ها در ازای در اختیار گرفتن زمین برای توسعه خط ۷ مترو
او درباره واگذاری دو ورزشگاه شهید کاظمی و شهید باکری به باشگاه های سرخابی پایتخت با بیان اینکه این دو ورزشگاه در آینده نزدیک تحویل وزارت ورزش می‌شود، گفت:‌ از گذشته دو مجموعه بزرگ ورزشی تهران در اختیار این دو باشگاه بوده و در حال مذاکره با وزارت ورزش هستیم تا این سازمان زمینی معوض برای توسعه خط ۷ مترو تهران در اختیار شهرداری قرار دهد. همچنین در بحث وجود معارض درباره ورزشگاه شهید کاظمی نیز مذاکرات برای حل مشکل در حال انجام است.
 

۳۳ مجموعه ورزشی از طرف مستاجران به سازمان ورزش برگردانده شد 
او درباره پرداخت نکردن اجاره بها از مستاجران مجموعه های ورزشی سازمان ورزش گفت: سازمان ورزش اولین سازمان کشور بود که به محض اعلام تعطیلی مجموعه ها به دلیل کرونا، عدم وصول اجاره بها را به صورت صد درصدی اعلام کرد. به هیچ عنوان ریالی بابت اجاره بها دریافت نکردیم و نکته جالب این است که مصوبه دولت مبنی بر رایگان بودن اجاره بها، ۶ ماه بعد از اقدام سازمان ورزش اعلام شد. علاوه بر این به باشگاه داران اعلام کردیم که اگر امکان اداره باشگاه ها را ندارند آمادگی بازپس گیری آنها را داریم که در ۳۳ مورد باشگاه داران بخش خصوصی مجموعه‌ها را برگرداندند.
 

ضرر ۲۰۰ میلیارد تومانی سازمان ورزش در شرایط کرونا
محسنی با بیان اینکه سازمان ورزش ۲۰۰ میلیارد تومان به صورت مستقیم از محل عدم مراجعه شهروندان به مجموعه های ورزشی در زمان شیوع کرونا متضرر شده و همه کمک‌ها به این سازمان از سوی شهرداری بوده و دولت تاکنون هیچ کمکی نکرده است، گفت: با این وجود اما نرخ‌های مجموعه های ورزشی سازمان پایین است به صورتی که استفاده از مجموعه های آبی و ورزشی در مناطق مرکزی و جنوبی ۴ هزار تومان و  در شمالی‌ترین بخش تهران۱۳ هزار تومان است. همچنین جامعه مخاطبین معلولین و جانبازان ۱۶۰ هزار نفری داریم که ۱۱۰ هزار نفر معلول و ۵۰ هزار نفر جانباز ماهیانه یک بار سرویس خدمات رایگان دریافت می‌کنند. همچنین در ایام کرونا هدف گذاری مناسب سازی ۶۰ مجموعه ورزشی انجام شد که تاکنون ۳۰ مجموعه مناسب‌سازی شده است. 
 

استفاده از سوله های سازمان مدیریت بحران موقتی است
او در بخش دیگری از نشست درباره سوله های سازمان مدیریت بحران که در اختیار سازمان ورزش است گفت: سازمان از این سوله ها که به مجموعه های الزهرا معروفند  و در اختیار بانوان قرار دارند  به طور موقت استفاده می‌کند و به محض ایجاد شرایط بحرانی در اختیار ستاد مدیریت بحران قرار می گیرد. در بودجه های ۱۴۰۰ حدود ۵۰ میلیارد تومان مجموعه برای ساخت مجموعه ورزشی ویژه بانوان دیده شده که اگر محقق شود این ۵۳ سوله ای که در اختیار سازمان ورزش است را آزاد می کنیم.
 

آخرین وضعیت امضای تفاهم نامه با فدراسیون های ورزشی
انعقاد تفاهم نامه با ۵۱ فدراسیون ورزشی در برنامه سازمان ورزش قرار دارد که امضای تفاهم نامه با ۳۱ فدراسیون انجام شده و مابقی آن در برنامه قرار دارد و هفته آینده با چهار فدراسیون مذاکراتی در این باره انجام می شود. در این تفاهم نامه ها هم افزایی و همراهی شهرداری تهران و ورزش کشور و استفاده از ظرفیت های سازمان ورزش در حوزه های قهرمانی و بین المللی مورد تاکید قرار می گیرد.

خبرنگار: علی سی پی

۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
کد خبر: 9086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 11 =