۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
کد خبر: 9095

آیین کاشت درخت دوستی و صلح در اراضی عباس آباد

سفرای ۵۰ کشور در تهران درخت صلح و دوستی کاشتند

مختاری: آبیاری فضای سبز تهران در ۱۴۱۰ کاملا با پساب خواهد بود
سفرای ۵۰ کشور در تهران درخت صلح و دوستی کاشتند

شهر: مدیر عامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران گفت: تهران در افق ۱۴۱۰ برای آبیاری فضای سبز به طول کامل از پساب استفاده خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار شهر، مراسم کاشت نهال صلح و دوستی در هفته منابع طبیعی با حضور پیروز حناچی، شهردار تهران، علی محمد مختاری، مدیر عامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران، آرش میلانی، عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران، مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، سفرای کشورهای اروپایی، آسیایی و... نماینده سازمان ملل در تهران، شهرداران مناطق و مدیران عامل سازمان ها و شرکت های شهرداری برگزار شد.

علی محمد مختاری، مدیر عامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران در حضور نمایندگان ۵۰ کشور که به دعوت این سازمان در مراسم حضور داشتند، گفت: شهر تهران در توسعه فضای سبز در سطح منطقه دستاورد زیادی داشته و از ابتدای انقلاب تا کنون ۷۵ بوستانتهران به ۲۲۰۹ بوستان رسیده است.

او با اشاره به اینکه ۲۹۳۷ هکتار فضای سبزبه ۴۳۷۵۲ هکتار افزایش پیدا کرده است، گفت: شبکه آبرسانی و استفاده از گونه های گیاهی مقاوم برای شهر تهران با وسواس زیاد انجام شده است.

مختاری از تبدیل شدن تهدید تحریم به فرصت گفت: شهر تهران در مرحله حساسی از حیات خود قرار دارد و باید منابع حفظ و تثبیت شود. سازمان بوستان ها نیز در این راستا با هدف تحقق مفهوم توسعه پایدار، گسترش فضای سبز را راهکار مناسب زیست شهری می داند.

او گفت: سرانه فضای سبز برای هر فرد در شهر تهران ۲۷/۱۶ و در محدوده برای هر فرد ۲/۲۴ است. مناطق محروم ۷، ۱۱، ۱۰ و ۱۷ مناطق کم برخوردار هستند که شهرداری برای بهبود وضعیت این مناطق تا کنون ۲۱ باغ را تملک کرده است و ۱۸ باغ نیز در دست تملک است.

مختاری همچنین به کاهش مصرف آب نیز اشاره کرد و گفت: امروز در استفاده از پساب کارهای بزرگی انجام شده است و از ۷ میلیون مترمکعب به ۱۴ میلیون مترمکعب رسیده است. در افق ۱۴۱۰ صد در صد از پساب استفاده می کنیم.

نگار گرامی، نماینده، سفیر و هماهنگ کننده سازمان ملل متحد در ایران نیز در این مراسم کاشتن درختان را یکی از بهترین کارهایی است که برای حفظ زندگی باید انجام داد.

گرامی به الگوهای سازمان ملل برای جهان در ۲۰۲۰ اشاره کرد و گفت که این سال از سوی ملل متحد برای نفس کشیدن زمین معرفی شده است.

او افزود: کرونا جان ۲۶۰۰ هزار انسان را در جهان گرفته است و باید شیوه های جدید زندگی در تمام دنیا ایجاد کرد. کاشتن درخت می تواند بشر را در این مسیر کمک کند.

صلاح زواوی، سفیر فلسطین در ایران نیز به عنوان شیخ السفرا در سخنانی از شهرداری تهران برای مراسم سالانه کاشت درخت صلح و دوستی قدردانی کرد.

در ادامه این مراسم سفرای کشورها با حضور ضلح جنوبی دریاچه هنر در اراضی عباس آباد تهران درختان زیتون را به عنوان نماد صلح و دوستی با تابلوهای کشورهای خود کاشتند.

خبرنگار: سمیرا امیرچخماقی

۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
کد خبر: 9095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =