بازپیرایی هفت حوض در آستانه بهار ۱۴۰۰

شهر: مبلمان میدان نبوت ( هفت حوض) که مربوط به حدود ۱۲ سال پیش است در طرح استقبال از نوروز ۱۴۰۰ تعویض می شود. در این طرح نیمکت ها، سطل ها و مخازن زباله، آبخوری ها، میز شطرنج و سایر المان های این میدان تعویض و نوسازی می شود.

ناصر رضاپور، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۸ در گفتگو با خبرنگار شهر، درباره طرح استقبال از نوروز در میدان نبوت( هفت حوض) گفت: میدان نبوت یکی از میادین مهم شرق تهران است که برای استقبال از نوروز کار ویژه ای با کمک سازمان زیباسازی در آن انجام خواهد شد.

او با بیان اینکه مبلمان این میدان مربوط به حدود ۱۲ سال پیش است و به دلیل مستهلک شدن نیاز به تعویض دارد، افزود: نیمکت ها، سطل ها و مخازن زباله، آبخوری ها، میز شطرنج و سایر المان های این میدان برای استقبال از نوروز تعویض و نوسازی می شود.

رضاپور، پرتردد بودن و حضور جمعیت در این میدان را دلیل انتخاب آن برای اجرای طرح ویژه استقبال از نوروز بر شمرد و ادامه داد: علاوه بر تغییر مبلمان شهری، نورپردازی و نصب المان نوری و نوروزی، استقرار سفره هفت سین و بازپیرایی و بازسازی اساسی هم از لحاظ فضای سبز و هم از لحاظ نور و روشنایی و نورپردازی مبلمان و المان، کار ویژه و متفاوتی است که در این میدان انجام خواهد شد.

به گفته معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۸، عملیات اجرایی بازسازی میدان نبوت شروع شده و تلاش بر این است که تا پایان تعطیلات نوروزی به اتمام برسد.

میدان هفت حوض در واقع هسته اولیه محله نارمک تهران است که حدود نیم قرن پیش به صورت کاملاً از پیش اندیشیده شده و شهرسازانه به صورت شطرنجی توسط فرانسوی ها ساخته شده و هفت حوض یکی از ۱۰۰ میدان سرسبز واقع در این محله است. علت نامگذاری این میدان وجود هفت حوض در آن است که پس از اصلاحات هندسی صورت گرفته بر روی آن این تعداد حوض ها حتی افزایش نیز پیدا کرد.

میدان هفت حوض، حدفاصل خیابان بهمن شرقی و مهران پور، خیابان مدائن، چمن غربی و شرقی و خیابان سروان بختیاری واقع شده است. متروی سرسبز یکی از بهترین گزینه‌های دسترسی به این میدان می باشد که پس از طی مسیر کوتاهی از خیابان آیت می توان به میدان هفت حوض رسید. همچنین ایستگاه بی آر تی در خط مترو علم و صنعت به خاوران در ضلع جنوبی آن قرار دارد.

طراحی معماری این میدان توسط  احمدرضا کلانتری صورت گرفته است و در سالهای ۱۳۸۹ تا ۹۰  نیز این میدان به همکاری سازمان زیباسازی شهر تهران بازسازی و بهسازی شد.

خبرنگار: علی سی پی

۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷
کد خبر: 9101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =