فضای سبز شهر وضعیت مناسبی دارد

شهر: رییس سازمان حفاظت از محیط زیست در مراسم کاشت نهال در بودستان پردیسان گفت: فضای سبز شهر تهران به نسبت وضعیت مناسبی دارد هر چند تهران مشکلات دیگری دارد.

به گزارش شهر، عیسی کلانتری ، رییس سازمان حفاظت از محیط زیست، در مراسم کاشت نهال در هفته منابع طبیعی که در بوستان پردیسان با حضور  شهردار تهران برگزار شد با بیان این مطلب که « ۳۲ سال پیش اولین نهال در بوستان پردیسان را رییس جمهور وقت یعنی مقام معظم رهبری کاشتند گفت: همان زمان مقام معظم رهبری دستور دادند که این مکان تبدیل به بوستان شود در حالی که آستان قدس رضوی نسبت به اینجا مدعی بود اما به دستور ایشان این بوستان دست نخورده ماند.

او افزود: در سال های بعد هم برخی دولت ها می خواستند این بوستان را بفروشند در حالی که حفظ این بوستان جزو حقوق شهروندی مردم تهران است و همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند مردم در مقابله با تخریب محیط زیست باید از حقوق خود دفاع کنند و چناچه پیشتر هم گفتم اولین دفاع از حقوق شهروندی را رییس جمهور وقت در سال ۶۷ انجام داد و جلوی تخریب همین پارک پردیسان را گرفتند.

رییس سازمان حفاظت از محیط زیست با بیان این که «امیدوارم با دست توانای شهردار، فضای سبز تهران روز به روز و البته با مصرف آب کمتر، گسترش یابد ادامه داد: اینجا وظیفه خود می دانم از آقای مختاری رییس فضای سبز تهران تشکر کنم و  چهل سال است که تلاش کرده است فضای سبز تهران را گسترش دهد و امیدوارم چهل سال دیگر هم بماند و تلاش کند.

کلانتری درباره اقدامات سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه فضای سبز تاکید کرد: این سازمان وظیفه اجرایی ندارد و بیشتر وظایف این نهاد در حوزه سیاستگذاری کلان است، اما در مورد تهران، فضای سبز شهر به نسبت وضعیت مناسبی دارد هرچند مشکلات دیگری در شهر وجود دارد که سبب آلودگی هوا شده است.

او گفت: ۶۰ درصد آلایندگی هوای تهران در زمستان مربوط به خودروهای دیزلی اعم از اتوبوس و کامیون های شهری است ، ۲۰ درصد آلودگی نیز به صنایعی تعلق دارد که از مازوت و گازوئیل غیر استاندارد استفاده می کنند و ۲۰ درصد دیگر هم مربوط به سایر آلاینده هاست.

کلانتری اضافه کرد: وظیفه ما این است که مسائل را به صورت کلان  دنبال کنیم و الا ایجاد و نگهداری از فضای سبز در داخل شهر، وظیفه ذاتی شهرداری ها و بیرون از شهر وظیفه سازمان جنگل ها و مراتع است . وظیفه ما از بعد اجرایی منحصر به مناطق چهار گانه که حدود ۱۹ میلیون هکتار در کشور است.

۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۴
کد خبر: 9145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =