ظریف: بشر امروزی خواهان صلح است

شهر: وزیرامور خارجه کشور گفت: امروز وجدان بشر، خواهان صلح است و وظیفه ماست که در این زمینه با هم همکاری کنیم.

 به گزارش خبرنگار شهر، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در آیین باهم بودن (کاشت نهال دوستی با حضور همسران دیپلمات های مقیم تهران) گفت: در هفته درختکاری هستیم. در این هفته بر ارزش محیط زیست و منابع طبیعی تاکید می کنیم که نقش محوری در تداوم حیات بشری دارند . همزمان در روزهای قبل، روز جهانی زن را هم داشتیم . زنان در جهان امروز تلاش می کنند جامعه به سوی صلح برود .

ظریف با بیان این که ما زمین را مادر میدانیم و زمین همچون مادری برای نوع انسان بوده است ، افزود: امروز همراه با هم درخت می کاریم و تجربه ای در زندگی مشترک نشان میدهیم و اعلام می کنیم که محیط زیست یک شهر و کشور و قاره از محیط‌زیست سایر نقاط دنیا جدا نیست و اینها همه به هم پیوسته هستند . در دنیای امروز اگر در گوشه‌ای به محیط زیست آسیب وارد شود همه از آن آسیب می بینند.
او ادامه داد: محیط زیست میراث مشترک بشر است و همه باید برای بهتر شدن این میراث همکاری کنیم کسی نمی‌تواند به قیمت خراب کردن میراث همسایه خود از آلودگی محیط زیست در امان بماند.
او در ادامه افزود: درختی که در تهران کاشته می شود به همه دنیا کمک می کند و همانطور که برای ما قابل قبول نیست که دور محیط زیست دیوار بکشیم  تا سالم بماند صلح و آزادی هم به همین گونه است نمی‌توان به صلح و آزادی و پیشرفت اقتصادی رسید در حالی که در همسایگی ناامنی و فقر و جنگ است . 
او اضافه کرد: همچون شعر زیبایی که شهردار تهران از حافظ خواند باید تلاش کنیم نهال دوستی بکاریم و نهال دشمنی را بر کنیم .ما به عنوان خانواده دیپلماتیک به دنبال صلح و دوستی هستیم و  باید دشمنی ها را کنار بگذاریم.
وزیر امور خارجه افزود: باید فشار بر مردم برای اهداف سیاسی را کنار بگذاریم و بدانیم که تروریسم اقتصادی مانند تروریسم سیاسی کارایی ندارد. امروز وجدان  بشر خواهان صلح است ، وظیفه ماست که در این زمینه با هم همکاری کنیم . امیدوارم در آستانه بهار افکار و خانه دلمان را نو کنیم تا بتوانیم در محیطی آرامتر و امن تر زندگی کنیم.

خبرنگار: اکبر بیاتی

۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲
کد خبر: 9182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =