افزایش ۴ درصدی تفکیک زباله از مبدا در طول ۳ سال

شهر: تولید پسماند خانگی شهر تهران در ۱۰ ساله گذشته ۲ هزار و ۵۱۸ تن در روز کاهش یافته است و دفع پسماندهای حجیم تهران نیز از ۱۱۹۸ تن در روز به ۲۳۴ تن در ۱۰ ماهه سال ۹۹ رسیده است.

به گزارش خبرنگار شهر، مقایسه داده های پسماند تهران از سال ۱۳۹۰ تا  ده ماهه اول ۱۳۹۹ نشان می دهد که تولید پسماند خانگی شهر تهران از ۸۹۲۷ تن در روز به ۶۴۰۹ تن رسیده است.

تولید پسماند خانگی در سال های ۱۳۹۱، ۸۸۳۷ تن در روز، سال ۱۳۹۲، ۸۳۷۵ تن در روز، سال ۱۳۹۳، ۸۴۵۴ تن، سال ۱۳۹۴، ۸۷۸۹، سال ۱۳۹۵، ۹۱۴۴، سال ۱۳۹۶، ۸۹۷۵، سال ۱۳۹۷، ۷۶۳۹، ۱۳۹۸ ۶۶۸۶ و ۱۳۹۹، ۶۴۰۹ تن در روز بوده است.

به همین ترتیب دفن پسماند روزانه در شهر تهران نیز کاهش یافته است و از ۳۵۶۲ تن در روز به ۱۱۴۶ تن رسیده است. دفن پسماند در سال ۱۳۹۱، ۳۳۳۷، سال ۱۳۹۲، ۲۱۰۸، ۱۳۹۳، ۲۲۳۴، سال ۱۳۹۴، ۳۵۶۱ تن در روز، سال ۱۳۹۵، ۲۸۵۶ تن، سال ۱۳۹۶، ۲۱۵۶، سال ۱۳۹۸، ۱۲۹۹ و ده ماهه سال ۱۳۹۹ ۱۶۴۶ تن در روز بوده است.

دفع پسماندهای حجیم تهران از ۱۳۹۰ تا ۹۹، ۹۶۴ تن در روز کاهش یافته است. میزان دفع پسماندهای حجیم تهران در سال ۱۳۹۰، ۱۱۹۸ تن در روز بوده است و این میزان در ده ماهه سال ۹۹ به ۲۳۴ تن در روز رسیده است.

دفع پسماندهای حجیم تهران در سال ۹۱، ۱۵۴۱، سال ۹۲، ۱۴۵۰، سال ۹۳، ۱۲۷۳ تن، سال ۹۴، ۱۱۶۵ تن، سال ۹۵، ۹۳۵ تن، سال ۹۶، ۷۲۳ تن در روز، سال ۹۷، ۵۹۷ تن، سال ۹۸ ف ۳۳۷ و در نهایت در ده ماهه ۹۹، ۲۳۳ تن در روز بوده است.

نکته قابل توجه در این روند، مقایسه تولید کمپوست استاندارد بین سال های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۸ است که در حالی این میزان از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۵ صفر بوده است در سال های ۱۳۹۶ به  ۳۳۴۰۰ تن در روز، ۱۳۹۷، ۳۶۰۴۶ و در سال ۱۳۹۸، ۳۶۷۰۰ تن در روز رسیده است.

روند تفکیک زباله در مبدا نیز در طول سال های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۹ رشد چشمگیری داشته است و از ۳ درصد به ۵/۷ درصد رسیده است.

تفکیک زباله تهران در مبدا در طول سال های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۷ بدون هیچگونه تغییر ۳ درصد بوده است اما این رقم در سال ۱۳۹۸ به ۵/۴ و در سال ۱۳۹۹ به ۵/۷ درصد رسیده است.

سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در سوال این مدت اقدام به احداث سایت هوادهی کرده و ۷ دستگاه تاپ ترن برای تولید کمپوست خریداری کرده است.

خبرنگار: سمیرا امیرچخماقی

۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
کد خبر: 9194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =