همکاری با شهرداری برای توسعه حمل و نقل ادامه می یابد

شهر: نوبخت بر ادامه همکاری های دولت با شهرداری برای توسعه حمل و نقل تاکید کرد و وعده داد که تلاش می کند ۵۰۰ میلیارد تومان منابع اوراق مشارکت شهرداری که در بانک ها قرار دارد هر چه زودتر آزاد شود.

به گزارش خبرنگار شهر، محمدباقر نوبخت ئیس سازمان برنامه و بودجه تهران در حاشیه آیین امضای تفاهمنامه بازسازی کامل ۳۱ رام قطارهای متروی تهران و افتتاح ایستگاه های یادگار امام (ره) و شهید ستاری در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا حمایت ها از شهرداری برای توسعه حمل و نقل عمومی ادامه خواهد یافت، گفت:  نه تنها ادامه خواهد یافت بلکه دامنه آن هم گسترش می یابد. ما قبلا برای رفاه مردم در جهت مشارکت و حمایت از مدیریت شهری تهران عمدتا در ساخت ایستگاه ها و زیرساخت های مترو همکاری می کردیم کما این که برای سال جاری  هم دولت و سازمان برنامه و بودجه ۱۸۵۰ میلیارد تومان تعهد مالی خود را انجام داد.

او افزود: همچنین قرار شد علاوه بر احداث مترو در جهت ساخت واگن و قطار هم بتوانیم این همکاری را داشته باشیم. خوشبختانه از سال جاری برای نوسازی اتوبوس ها و تاکسی ها هم با شهرداری تهران وارد عقد قرارداد شدیم و الان این موافقت نامه محصول همین همکاری هاست.

نوبخت گفت: دولت برای رفاه مردم در کنار مدیریت شهری تهران و در سطح دیگری همه شهرداری های کشور قرار دارد و همچنان این حمایت را انجام می دهد و در سال جاری مجموعه این حمایت ها به ۲۱۰۳ میلیارد تومان خواهد رسید.

او درباره امکان کمک دولت به دریافت ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت متعلق به شهرداری که هنوز آزاد نشده است، گفت: چون من الان باخبر شدم که شهرداری با بانک مرکزی این مشکل را دارد، قطعا از طریق ستاد اقتصادی دولت آن را پیگیری می کنم تا شهرداری تهران که هر امکان مالی داشته باشد در حمل و نقل و رفاه مردم تاثیر دارد. این مشکلش حل شود.

خبرنگار: اکبر بیاتی

۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 9198

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 9 =