مترو برای ۱۲ خط به ۵ هزار واگن نیاز دارد

شهر: رئیس شورای شهر تهران گفت: مترو تهران برای ۱۲ خط مترو نیاز به حدود ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار دستگاه واگن دارد. باید روزانه ۱۰ میلیون سفر با مترو انجام شود تا آلودگی هوا کنترل شود. حرکت به سمت تاکسی‌های برقی نیز یکی از راه‌های کاهش آلودگی هوای شهر تهران است.

به گزارش خبرنگار شهر، محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در مراسم امضای تفاهم نامه «بازسازی کامل ۳۱ رام قطار مترو تهران»، «طرح نوسازی ۱۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده شهر تهران» و «انعقاد خرید ۱۰۵ دستگاه واگن قطار مترو» که صبح امروز برگزار شد توضیح داد: شرایط امروز حمل و نقل و مترو با کمک همه دستگاه ها حاصل شده است.   زمانیکه کار شبکه متروی تهران شروع شود دیگر نمی‌توان کوتاه آمد و بخشی  از شبکه را ساخت و مابقی را نیمه کاره رها کرد. نمی‌توان همه مخارج لازم برای تجهیزات ثابت را تأمین کرد اما واگن روی ریل نیاید. مترو ساخته می‌شود تا واگن وارد مدار قرار  گیردو مسافرگیری انجام شود.

او در ادامه بیان کرد: متأسفانه کل هزینه صرف می شود اما زمانی‌که سیستم رانش باید روی ریل قرار گیرد کاری صورت انجام نشده و دیگر ظرفیت گیری نمی شود.  

هاشمی با بیان اینکه کلنگ ایستگاه میرداماد سال ۱۳۵۶ بر زمین زده شد، افزود: پس از گذشت چهار دهه هنوز این ایستگاه به راندمان اصلی خود نرسیده چرا که هر دو دقیقه باید یک قطار داشته باشداما اکنون هر ۳ دقیقه و نیم یک قطار عبور می‌کند. خط ۶ و ۷ با هزینه ای نجومی افتتاح شده اما  تنها روزی  ۲۰ تا ۳۰ هزار مسافر می گیرد  و این در حالی است که باید  بین ۵۰۰ هزار  تا یک میلیون نفر مسافر داشته باشد. هزینه شده اما نتوانسته‌ایم قطار روی ریل بگذاریم.

او با اعلام اینکه برای پروژه تولید یک رام قطار ملی، خودکفایی به ۸۵ درصد رسیده است، گفت: سیستم بوژی و رانش ازجمله مواردی بود که حتی بنده تصور نمی کردم به خودکفایی برسد. پس از ساخت یک رام قطار، نکته بعدی تولید انبوه است که با این کار به ایجاد اشتغال برای ۲۵ هزار نفر دست پیدا می کنیم.  

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پایان افزود: مترو تهران برای ۱۲ خط مترو نیاز به حدود ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار دستگاه واگن دارد. باید روزانه ۱۰ میلیون سفر با مترو انجام شود تا آلودگی هوا کنترل شود. حرکت به سمت تاکسی‌های برقی نیز یکی از راه‌های کاهش آلودگی هوای شهر تهران است.

خبرنگار: ملیکا هاشمی 

۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷
کد خبر: 9207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 9 =