تقدیراز کارکنان نمونه صف نخست مقابله یک ساله با کرونا

در آستانه روز مبعث حضرت رسول (ع) و به مناسبت گرامیداشت یک سالگی مقابله کادر شرکت شهر سالم شهرداری تهران با شیوع کرونا، به سنت پایان هر سال، جشن شکرانه به صورت مجازی با حضور مدیران ارشد شهری و کارکنان بخش‌های مختلف شرکت برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شرکت شهر سالم، مراسم جشن مجازی شکرانه پایان سال شرکت شهر سالم، گرامیداشت یک سال مقابله ایثارگرانه با شیوع کرونا، با حضور حامد مظاهریان معاون توسعه منابع انسانی، حمید چوبینه مدیرعامل شرکت شهر سالم و مصطفی موسوی لاری شهردار منطقه ۹ و سخنرانی آنلاین پیروز حناچی شهردار و محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در مرکز آموزش‌های اجتماعی شهید حیدری شهرداری منطقه ۹ برگزار شد.

این مراسم که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حضور معدودی از مدیران شرکت شهر سالم برگزار شد، با پخش زنده و آنلاین مراسم کادر درمان شرکت نیز از طریق اینستاگرام و آپارات در آن مشارکت داشتند.

همچنین در این مراسم، ضمن اجرای برنامه شاد و مفرح، از تعدادی از کارکنان شرکت شهر سالم که در یک سال مبارزه با کرونا نقش جدی بر عهده داشتند، تقدیر شد.

محسن هاشمی: موکول شدن واکسیناسیون گسترده به تابستان قابل قبول نیست

محسن هاشمی رفسنجانی، رئیس شورای شهر تهران در ارتباط آنلاین با مراسم «جشن مجازی شکرانه؛ گرامی‌داشت یک سالگی مقابله کادر درمان شرکت شهر سالم با شیوع کرونا» ضمن قدردانی از همه کسانی که در طول یک سال گذشته بار خدمات سلامت شهر تهران را بر عهده داشتند، گفت: مواجهه با کرونا سه رکن اصلی دارد؛ نخست مراقبت‌ها و رعایت‌ها که وظیفه شهروندان است. دوم درمان و خدمات سلامت که وظیفه دولت و دستگاه‌های اجرایی است و سوم واکسیناسیون و راه حل پایدار مقابله با پاندمی.

رئیس شورای شهر تهران در توضیح این رکن‌ها گفت: در بخش اول و دوم ما در کشور، با فراز و نشیب‌هایی مواجه بودیم؛ جدی نگرفتن مسئله در هفته‌های نخست توسط دستگاه‌ها و رسانه‌ها موجب موج اول پاندمی و تلفات سنگین در زمستان و فروردین‌ماه شد که با توجه مردم و مسئولین این موضوع مهار شد. اما رفتار سینوسی در مردم ادامه یافت و موج دوم و سوم پاندمی هم رخ داد.که هم‌اکنون در کل کشور به جز مناطقی محدود موج پاندمی تقریبا با موفقیت مهار شده است.

محسن هاشمی افزود: در بخش سوم که راه حل پایدار و واکسیناسیون است، احساس می‌شود که به نسبت کشورهای پیشرفته عقب‌تر هستیم. در ایران به دلیل تحریم و برخی بلاتکلیفی‌ها تاکنون هنوز یک دهم درصد جمعیت و افراد شاغل در بخش سلامت هم واکسینه نشده‌اند.

او با اشاره به اینکه ظاهرا در ایران قرار است واکسیناسیون گسترده از تابستان که برخی کشورها واکسیناسیون خود را به پایان می‌رسانند، آغاز شود، گفت: برای جامعه این مسئله قابل قبول نیست و انتظار شاغلین در بخش سلامت، افراد دارای مشکلات زمینه‌ای و افکار عمومی این است که عملکرد بهتری در تامین و تزریق واکسن داشته باشیم.

رئیس شورای شهر تهران در پایان ابراز امیدواری کرد که با توجه بیشتر مسئولان و عمل‌گرایی ستاد ملی کرونا در تامین و تزریق واکسن شاهد جهش محسوسی در بهبود شرایط هفته‌های آینده باشیم؛ به خصوص در مورد وضعیت خوزستان و شهر اهواز که شرایط بحرانی دارد و باید در اولویت قرار بگیرد.

تقدیر شهردار تهران از تلاش‌های فراتر از مأموریت شرکت شهر سالم در مقابله با کرونا

پیروز حناچی، شهردار تهران نیز در ارتباط آنلاین با مراسم «جشن مجازی شکرانه؛ گرامی‌داشت یک سالگی مقابله کادر درمان شرکت شهر سالم با شیوع کرونا»، با تقدیر از همه کارکنان شهرداری اعم از پزشکان، پرستاران، همکاران بخش خدمات شهری، تاکسیرانی، اتوبوسرانی و مترو که در یک سال گذشته و به دلیل ابتلا به کرونا در حین خدمت جان خود را از دست دادند، گفت: خوشحالم که برای قدردانی از زحمات شرکت شهر سالم و کارکنان آن در این جمع حاضر هستم. تلاش‌هایی که همکاران من در این حوزه انجام دادند، خیلی فراتر مأموریت‌هایی بود که شرکت شهر سالم برای آن ایجاد شده است.

 حناچی افزود: اصلی‌ترین وظیفه این شرکت خدمات‌رسانی به کارکنان شهرداری است در حالی که در شرایط پاندمی کرونا حتی خارج از مراکز خود مثل همکاری در طرح شهید سلیمانی به یاری شهروندان و مردم شتافتند. شرکت شهر سالم و اساسا کل مجموعه شهرداری در این طرح فعالیت جدی و موثر داشتند

او ادامه داد: کارنامه مدیریت شهری تهران در مقابله با کرونا با بسیاری از کلان‌شهرهای دنیا قابل مقایسه است. ممکن بود در برخی بخش‌ها ضعف‌هایی داشته باشیم اما علی‌رغم اینکه در شرایط سخت اقتصادی و تحریم بودیم، در خیلی از حوزه‌ها اقدامات ما چشم‌گیر بود. من در این مدت با خیلی از شهرداران کلان‌شهرهای مهم دنیا مذاکره داشتم و در اکثر بخش‌ها اقدامات ما اگر از فعالیت‌های همکاران مان در گوشه و کنار دنیا جلوتر نباشد، عقب‌تر نبود.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه باید توافقاتی که در مذاکره شهرداری با وزارت بهداشت صورت گرفته را همکاران شرکت شهر سالم تعقیب کنند تا اجرایی شود، ادامه داد: درخواست وزارت بهداشت این بود که در ازای پشتیبانی‌هایی که از وزارت بهداشت می‌گیریم، بخشی از ماموریت‌های بهداشتی شهر تهران را برای عموم شهروندان بپذیریم. این موضوع باید جدی گرفته شود چرا که جایگاه شرکت شهر سالم و فعالیت‌های درمانی شهرداری تهران ارتقاء خواهد بخشید.

حامد حناچی در پایان با تبریک عید مبعث گفت: این مناسبت بهانه‌ای شد که از زحمات همه همکاران تشکر کنم. آرزوی سلامتی و دعای خیر برای همه شما دارم و امیدوارم که با آغاز واکسیناسیون گسترده به شرایط عادی برگردیم.

حامد مظاهریان: نتایج نظرسنجی‌ها، حاکی از رضایتمندی نسبی شهروندان از عملکرد شهرداری تهران است

حامد مظاهریان، معاون شهردار تهران در سخنانی در «جشن مجازی شکرانه؛ گرامی‌داشت یک سالگی مقابله کادر درمان شرکت شهر سالم با شیوع کرونا»، با قدردانی از زحمات کادر درمان شهرداری تهران در مواجه با پاندمی کرونا، از ابتکار عمل در برگزاری این مراسم که در آستانه عید مبعث و نو شدن بهار طبیعت برگزارشد به نیکی یاد کرد.

 مظاهریان افزود: شهرداری تهران خسارت‌هایی را در مقابله با این بیماری متحمل شد. اما فرصت خدمت به شهروندان را نیز به ارمغان آورد. آنچه مردم مشاهده کردند خدمت‌رسانی همکاران ما در حوزه‌های مختلف بود که در صحنه بودند و مانند سربازی که خطر می‌کند به وظیفه خود عمل کردند.

معاون شهردار تهران همچنین اقدامات کنترلی معاونت توسعه منابع انسانی در شهرداری تهران را بسیار موثر دانست و افزود: کاهش تراکم حضور پرسنل در محل کار و فراهم نمودن شرایط دورکاری از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده در راستای کاهش بار اپیدمی بیماری در سازمان شهرداری است که به صورت منعطف دورکاری کارکنان را شاهد بودیم و درحال حاضر میان دورکاری به ۳۰درصد کاهش یافته است.

او در بخش دیگر سخنان خود افزود: با اشاره به یکسال گذشته در مواجه با پاندمی کرونا همه ما طی این مدت تجارب جدیدی راکسب کردیم، از بهداشت و مسائل شخصی گرفته تا نحوه تردد در سطح شهر. هیچ‌گاه از خاطرمان نخواهد رفت، لحظات بسیار تلخ و گاها شیرینی که در مواجهه با غول کرونا سپری کردیم، عزیزانی را که به آنها دل بسته بودیم از دست دادیم و در کنار آن اقدامات متنوعی از لزوم رعایت تجربه نشده بهداشت فردی (به کار بردن، ماسک، دستکش، الکل و...)، دورکاری، آموزش‌های مجازی، جلسات کاری آنلاین، جلسات همبستگی اجتماعی راه دور و... را تجربه کردیم.

مظاهریان افزود: نتایج نظرسنجی‌های صورت گرفته در طی این پاندمی حاکی از رضایت‌مندی نسبی شهروندان از عملکرد شهرداری تهران است، که یکی از بخش‌ها که به شایستگی و درستی موجبات این رضایت‌مندی را فراهم آورده خدمات ارائه شده توسط شهر سالم است، که جا دارد در همین جا به همه همکارانم در این شرکت و در دیگر جایگاه‌های مختلف این مجموعه که ایثارگرایانه در خدمت مردم و کارکنان شهرداری تلاش کردند دست مریزاد گفته و با صدای رسا بگویم که شما مایه افتخار سازمان شهرداری، شهر تهران و بالاتر از همه شهروندان تهرانی هستید و امید آنکه رضایت خالق یکتا را هم پشتوانه خود دارید.

معاون شهردار تهران با تاکید بر حفظ سلامت نیروها و تداوم خدمت به مردم گفت: وظیفه ما در معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران حفظ سلامت بدنه زحمتکش شهرداری تهران است و در این زمینه تلاش می‌کنیم تا نیروها با روحیه، سالم و پایدار باشند تا بتوانند خدمات مستمر خود را به مردم ارائه دهند.

او با بیان اینکه شهرداری تهران عملکرد مطلوبی در غربالگری کارکنان و شناسایی مبتلایان به کرونا دارد،افزود: اینکه افراد قبل از بروز عارضه‌ها از ابتلای به بیماری مطلع شوند و خودقرنطینگی کنند؛ موضوع بسیار مهمی است که نقش مهمی در توقف زنجیره انتقال این بیماری دارد.

مظاهریان در ادامه گفت: این اپیدمی مسئولیت ما را در خدمت‌رسانی به مردم و کاهش روند گسترش بیماری در شهر سنگین‌تر می‌کند. سازمان شهرداری بیش از ۶۹ قربانی در این اپیدمی داشته و ما همگی با خانواده‌های این عزیزان ابراز همدردی می‌کنیم و آنان را تنها نخواهیم گذاشت. به خاطر دارم که در گذشته صحبت از ادامه یا عدم ادامه فعالیت شرکت شهر سالم به گوش می‌رسید، ولی در حال حاضر تردیدی در لزوم تداوم کار، حضور و تلاش‌های یکایک شما عزیزان که موجبات آرامش شهر، شهروندان و ۶۰هزار کارمند شهرداری تهران را فراهم آورده اید دیده نمی‌شود. دست یکایک شما را بوسه می‌زنم و قدردان زحمات همگی شما هستم و امیدوارم هرچه زودتر غول خطرناک کرونا از پای بیافتد.

حمید چوبینه: به دستور شهردار همه ظرفیت شرکت شهر سالم را در اختیار ستاد مبارزه با کرونا قرار دادیم

 حمید چوبینه، سخنران نخست مراسم «جشن مجازی شکرانه؛ گرامی‌داشت یک سالگی مقابله کادر درمان شرکت شهر سالم» بود.

مدیرعامل شرکت شهر سالم ضمن تقدیر از زحمات کلیه کارکنان شرکت شهر سالم در مراکز سطح شهر تهران گفت: از ابتدای اعلام رسمی ورود کرونا به کشور، شهرداری تهران همه امکانات و توان خود را در اختیار سلامت مردم قرار داد. این را جناب شهردار در جلسه‌ای که در اولین روز اسفند سال گذشته برگزار شد، به همه بخش‌ها تکلیف کردند.

چوبینه ادامه داد: در روزهایی که هنوز بسیاری از مراکز درمانی ورود افراد مشکوک به کرونا را ممنوع کرده بودند، ما به علیرضا زالی رئیس ستاد مبارزه با کرونا شهر تهران اعلام کردیم که همه درمانگاه‌های ما ذیل فرماندهی واحد ستاد، درخدمت سلامت مردم است.

او با اشاره به راه‌اندازی لاین ویژه خدمت به بیماران مشکوک به کرونا در کلیه درمانگاه‌های شهرداری گفت: در زمانی که دو بیمارستان معین یعنی مسیح دانشوری و یافت‌آباد تنها مراکز درمان بیماران کرونایی اعلام شده بودند، درمانگاه منطقه یک ما سرریز بیماران مسیح دانشوری را با موفقیت تمام مدیریت کردند و توانستند فشار زیادی از بار مراجعان را از بیمارستان مسیح دانشوری خارج کنند. در تک تک مراکز ما اتاق‌ها و لاین‌های ویژه‌ای برای مراجعان مشکوک به کرونا ایجاد شد تا از انتقال بیماری به دیگر مراجعان پیشگیری شود.

مدیرعامل شرکت شهر سالم شهروندان را بهره‌برداران اصلی خدمات درمانگاه‌های شهرداری در حوزه کرونا دانست و اضافه کرد: لاین خدمات ویژه ما برای کارکنان شهرداری در حوزه کرونا، از طریق اورژانس و پزشک خانواده شرکت شهر سالم به صورت مشاوره تلفنی و درمان در منزل انجام می‌گرفت.

او به طرح غربالگری کرونا هم اشاره کرد و گفت: در روزهای ابتدای شیوع، به دستور مظاهریان پایش سلامت کلیه کارکنان شهرداری در دستور کار قرار گرفت. همکارانم در بخش بهداشت در همان اسفندماه غربالگری کارکنان بهشت زهرا را انجام دادند و در همان روزهای نخست ۱۵ نفر از همکاران مبتلا در این بخش را شناسایی کردند و جلوی انتقال بیشتر را گرفتند. در ایام نوروز ۴۲ تیم سیار و ۱۸ تیم در درمانگاه‌های ما کار غربالگری پرسنل شهرداری را انجام دادند.

 چوبینه افزود: در همان روزهای تعطیل عید نوروز، برای کارکنان بخش‌هایی که در حال خدمت‌رسانی مستقیم به مردم بودند مثل بهشت زهرا، آتش‌نشانی، سازمان مدیریت پسماند، شرکت شهروند و سازمان میادین میوه و تره‌بار، هم به جهت توجه به سلامتی همکاران و هم برای حفظ سلامت شهروندان کار غربالگری به سرعت انجام شد و متعاقب آن برای همه سازمان‌ها، شرکت‌ها و مناطق شهرداری این طرح صورت پذیرفت که در نوع خود کار ماندگاری بود که معاون وزیر بهداشت از این کار تقدیر کردند و الگویی برای دیگر سازمان‌ها شد.

او با اشاره به ارتباطات بسیار نزدیک کادر درمان شرکت شهر سالم با کارکنان شهرداری از طریق انواع مشاوره‌های درمانی گفت: در مرکز جامع سلامت روان به مدد تیم متخصصی که گرد هم آمدند، با روش‌های دقیق و علمی و با مشاوره‌های روانشناسی و ویزیت روان‌پزشکی از راه دور، بازگشت کسانی که خود یا اطرافیانشان دچار کرونا شده بودند یا مصیبتی را متحمل شده بودند، تسهیل شد.

مدیرعامل شرکت شهر سالم با گرامی‌داشت سه شهید مدافع سلامت شرکت شهر سالم اضافه کرد: این وظیفه ماست که بمانیم و راه این عزیزان را ادامه بدهیم، بمانیم و موجب رفع آلام مراجعانمان شویم.

او در پایان افزود: هرچند هنوز نتوانسته‌ایم آنچنان که باید این بیماری را شکست دهیم اما با دل‌های نزدیک به هم، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشت و با تلاش و کوشش گران‌سنج پزشکان و پرستاران و با خلاقیت و هوش دانشمندان انشااله می‌توانیم هر چه زودتر از شر این بیماری نجات پیدا کنیم.

تقدیر از مدافعان سلامت

در پایان مراسم «جشن مجازی شکرانه؛ گرامی‌داشت یک سالگی مقابله کادر درمان شرکت شهر سالم» که به همت روابط عمومی شرکت برگزار شد، از تعدادی از کارکنان نمونه در مقابله با کرونا تقدیر به عمل آمد.

جعفر بوالهری، امیر حاجی‌نورمحمدی، امیرحسین هجرتی، محمد مولایی، امیراحمد بشرخواه، طالب زارع، نیما اکبریان، مریم‌السادات لاجوردی، جلال محمدی، معصومه اصلانی، منیژه محمدی، فاطمه میرزایی‌فر، مهران مهرزاد، سیدجواد حسینی، الهام حقانی، داریوش کولیوند، محمد عباس‌نواز، روح‌اله چوبلی و مهین‌السادات دهقانی کارکنان بخش‌های مختلف شرکت شهر سالم بودند که در این مراسم از آنها تقدیر شد.

۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱
کد خبر: 9250

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 11 =