پروژه افزایش سرانه های شهری را آغاز کردیم

شهر: شهرداری برای تامین برخی سرانه ها در محدوده اجرای طرح مسکن ویژه و اقدام ملی اقداماتی را آغاز کرده اما ایجاد یک زندگی با کیفیت و تامین همه سرانه ها نیاز به هماهنگی و تعاملات سایر دستگاه‌های مرتبط دارد.

رضا رجب زاده، شهردار منطقه ۲۱ در گفتگو با خبرنگار شهر، درباره بازدید محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی از طرح مسکن ویژه و طرح اقدام ملی در این منطقه گفت: در این بازدید مشکلات فی مابین مطرح شد و پیرو تاکید شهردار تهران اقدامات اداری لازم برای تقویت طرح مسکن ویژه در دستور کار قرار گرفت.

او با بیان اینکه موضوعی که شهرداری منطقه در این بازدید مطرح کرد، تامین سرانه های لازم برای مسکن ویژه و ملی است، افزود: زمانی که این مسکن ها آماده و تحویل متقاضیان شود، ادامه زندگی در این محدوده ها نیاز به تامین  سرانه هایی مانند مدرسه، سرانه های فرهنگی، مذهبی و بهداشتی و درمانی دارد. بخشی از این سرانه‌ها را شهرداری تامین می کند که بر همین اساس تقاضا کردیم زمین‌هایی به شهرداری تحویل داده شود تا اقدامات لازم در این زمینه انجام شود اما تامین بخش های دیگری از این سرانه ها نیاز به تعاملات دستگاه‌های اجرایی مانند سازمان نوسازی مدارس و دیگر دستگاه‌های متولی دارد که مسئول احداث آن سرانه ها هستند و باید مذاکرات انجام و اعتبارات لازم به این موضوع تخصیص داده شود.

رجب زاده در ادامه با بیان اینکه این طرح در چند سال آینده و بعد از ساخت واحدها، بار جمعیتی در منطقه ایجاد خواهد کرد، ادامه داد: برای اینکه مردم مشکلی در بحث سرانه ها نداشته باشند و اقدامات رفاهی لازم برای مردم صورت بگیرد باید همه دستگاههای مرتبط پای کار بیایند و شهرداری هم به سهم خود کار را شروع کرده و تعدادی بوستان را در این محدوده ها احداث و برنامه هایی مانند پروژه های توسعه محلی را در آن محدوده تعریف کرد.

شهردار منطقه ۲۱ در پایان وجود یک زندگی با کیفیت در آن محدوده را نیازمند تأمین سرانه ها دانست و یادآور شد: وزیر راه و شهرسازی نیز دستورات لازم را در این زمینه ابلاغ کرد و امیدواریم که این دستورات به نتیجه برسد و عملیاتی شود.

مسکن ویژه تهرانسر به‌عنوان یکی از طرح‌های جایگزین مسکن مهر در اواخر دولت دهم مطرح شد. در آن زمان بخشی از اراضی واقع در یکی از محلات جنوب غربی تهران- تهرانسر- برای اجرای این طرح در نظر گرفته شد. در ابتدای تعریف این طرح قرار بود بیش از چهار هزار واحد مسکونی در این محله در قالب مسکن ویژه احداث شود که بعد از انجام کارشناسی‌های صورت گرفته، مقیاس این طرح به ساخت بیش از دو هزار واحد مسکونی کاهش یافت.

این طرح برخلاف طرح مسکن مهر که تامین مسکن اقشار کم‌درآمد را هدف قرار داده بود برای پاسخ به نیاز تامین مسکن دهک‌های متوسط متقاضی مسکن در شهر تهران طراحی شد. یک تفاوت عمده دیگر این طرح با مسکن مهر، تعریف طرح تامین مسکن دولتی ساز در محدوده داخلی پایتخت بود در حالی‌که مسکن مهر تهران به غیر از پروژه‌های خودمالکی واقع در بافت‌های فرسوده در شهرهای جدید اطراف پایتخت ساخته و به متقاضیان واگذار شد.

در شهریور ماه ۱۳۹۸ نیز ساخت دو هزار واحد مسکونی دیگر در محله تهرانسر در قالب طرح اقدام ملی تولید مسکن با فرمان ریاست جمهوری آغاز شد و هم‌اکنون فرآیند ساخت این واحدها ادامه دارد.

خبرنگار: علی سی پی

۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷
کد خبر: 9328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =