ارائه سمینارهای معماری وشهرسازی توسط دانش آموزان

سازمان زیباسازی شهر تهران با همکاری سازمان آموزش و پرورش سمینارهای علمی دانش آموزی را در با موضوع معماری وشهرسازی در قالب جشنواره همتا برگزار می کند.

به گزارش شهر، الناز فطیرخوانی دبیر جشنواره دانش آموزش همتا در توضیح این خبر گفت: ثبت نام اولین جشنواره دانش آموزی همتا در رشته های مختلف علمی در ۵ محور سمینارهای علمی، دستاوردها و اختراعات، کسب و کار، تولید محتوای دیجیتال و سخنرانی علمی از طریق سایت hamrahschool.ir   از اول تابستان آغاز و تا پایان مردادماه ادامه دارد.

او افزود: این جشنواره در بخش سمینارهای علمی دانش آموزای علاوه بر معماری وشهرسازی در محورهای علوم شیمی، علوم اجتماعی و انسانی، علوم زیستی، علوم فیزیک و نجوم، محیط زیست، علوم ریاضی، فنی و مهندسی، هنر، نانوتکنولوژی، علوم دینی و معارف اسلامی، ادبیات و آفرینش ادبی  نیز اثر می پذیرد.

همچنین دانش آموزان در محور دستاورد ها و اختراعات، می توانند دستاورد علمی  و اختراعات و نوآوری های خود را ارائه نمایند.

به گفته او در محور کسب و کار گرایش های کارآفرینی، بازاریابی، مسئولیت اجتماعی، مهارت های نوین کسب و کار و استارتاپ برنامه ریزی شده است و دانش آموزان می توانند در این بخش کسب و کارهای مدرسه ای خود را ارائه نمایند.

فطیرخوانی خاطرنشان کرد: دانش آموزان در محورکامپیوتر و تولید محتوای دیجیتال می توانند در گرایش های کامپیوتر و برنامه نویسی، شبیه سازی، بازی سازی، حل مسئله بر بستر اینترنت اشیا ، محتواسازی رسانه، تولید فیلم و انیمیشن، موشن گرافی، طراحی گرافیکی و اینفوگرافی شرکت نمایند و همچنین در بخش سخنرانی علمی tedtalks می توانند یک موضوع علمی را با بیانی خلاقانه و جذاب ارائه نمایند.

او افزود: دستاوردها و پروژه‌های دانش آموزان توسط برترین اساتید داوری خواهد شد و به گروه های برگزیده و مدارس فعال علاوه بر جوایز نفیس نقدی در مجموع به ارزش ۳۰۰ میلیون تومان، تندیس ویژه ابداعات و اختراعات جشنواره و لوح  تقدیر و اکانت عضویت در سامانه مدرسه همراه نیز اهدا خواهد شد. 

بر اساس این گزارش علاقه مندان می توانند جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به آدرس مستقیم hamrahschool.ir  مراجعه نمایند.

اولین جشنواره دانش آموزی همتا ( همراه تابستان) با هدف گسترش فرهنگ تحقیق و پژوهش و رشد مهارت های علمی و عملی دانش آموزان و پر کردن اوقات فراغت آن ها به صورت مجازی در تابستان ۱۴۰۰ ویژه کلیه مقاطع دانش آموزی دبستان و دوره اول و دوم دبیرستان برگزار می گردد.

۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳
کد خبر: 9351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =