تحویل محوطه سیمان ری به شهرداری تهران و رفع تصرفات غیر قانونی

در پی اجرایی کردن مصوبه شورای تامین شهرری، تحویل محوطه کارخانه متروکه سیمان ری به شهرداری تهران و رفع تصرفات غیر قانونی صورت گرفت.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰، در پی اخذ مصوبه شهردار تهران از هیئت دولت مبنی بر تبدیل سیمان ری به موزه صنعت، شهرداری منطقه ۲۰ با اخذ مجوز قضایی و معاضدت سرکلانتری نهم و یگان حفاظت شهرداری تهران و ابلاغ مصوبه شورای تامین شهرستان ری با ورود به محوطه سیمان ری، اقدام به رفع تصرف و تحویل ملک مورد نظر کرد.

فرهاد افشار شهردار منطقه ۲۰  با اعلام این خبر گفت: مرمت، بازسازی و تبدیل این مکان ارزشمند تاریخی به موزه صنعت سیمان با هماهنگی و همکاری متخصصین و هنرمندان به زودی آغاز می شود.

او ادامه داد : علی رغم ابلاغ مصوبه هیئت وزیران، متصرفین غیر قانونی در راستای اجرایی نمودن مصوبه دولت، چندین مرتبه کارشکنی می کردند و اقدامات ایشان منجر به تخریب این اثر تاریخی می شد که نهایتا با مساعدت و حسن ظن دادسرای عمومی و انقلاب شهر ری، این میراث ارزشمند ملی که در کنار تپه و دژ تاریخی " رشکان " در پهنه جنوب تهران قرار دارد، انتزاع ید از متصرفین شد و ملک جهت اقدامات بعدی تحویل سازمان نوسازی شهر تهران شد.

شهردار منطقه ۲۰ با اشاره به اهمیت حفظ آثار و بناهای تاریخی در ری اظهار داشت : هر گونه تصرف، تغییر و  یا تخریب آثار تاریخی و سوء استفاده از این فضاهای ارزشمند، با واکنش صریح، دقیق و قانونی شهرداری روبه رو می شود و ما وظیفه خود را به طور کامل به انجام می رسانیم.

۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵
کد خبر: 9366

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =