زیباسازی منطقه ۱۰ تا نیمه فروردین ادامه دارد

شهردار منطقه با اشاره به آمادگی کامل پیش از آغاز سال نو گفت: باتوجه به شرایط حاکم در شهر امسال با استقبال ویژه از بهار، منطقه ۱۰ حال و هوای نوروزی به خود گرفت.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰، مجید رباطی شهردار منطقه با اشاره به لزوم پاکسازی چهره شهر از نازیبایی ها و آراستگی محیط شهری در آستانه سال نو با بسیج کلیه نیروها، طرح استقبال از نوروز ۱۴۰۰ از ابتدای اسفندماه سال گذشته آغاز شد و این روند تا نیمه فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

شهردار منطقه در ادامه ایجاد روحیه شادابی و نشاط در شهروندان با آراستگی و زیباسازی مناظر شهری در نوروزگاه ۱۴۰۰ را همزمان با دوران کرونا از اهم فعالیت های مدیریت شهری دانست و گفت: دیوارنگاری، ساماندهی تابلوی محلات، نورپردازی و آذین بندی معابر و میادین اصلی منطقه متناسب با نوروز و اعیاد شعبانیه، اهتزاز پرچم های بلند و کوتاه در معابر و بزرگراه ها، نصب احجام و المان های نوری، نوروزی و مناسبتی، شست و شو و رنگ آمیزی جداره های شهری، المان های ترافیکی و پارکی، کافوها، پل های هوایی عابر پیاده و سواره، مخازن زباله و زیرمخزنی ها، کیوسک ها، تبلیغات محیطی و نصب پیام های نوروزی در پرتابل ها و عرشه پل های محدوده، حذف زواید فیزیکی و بصری، پاکسازی دیوارنویسی ها، شست و شوی نقاشی های دیواری، احجام و المان های شهری، رنگ آمیزی گاردریل و نرده های بزرگراهی و استفاده از طرح های ویژه بصری در نواحی سه گانه از اقدامات اجرا شده در این ایام است.

رباطی با اشاره به ضرورت توسعه فضاهای سبز و افزایش چشم اندازهای بصری از غرس نهال و درختان روت بال، کاشت نشاء فصلی، فرش گل و جانمایی فلاورباکس با استفاده از گل های فصلی و همچنین هرس درختان سطح منطقه پیش از آغاز سال جدید خبر داد و گفت: شناسایی منافذ موش، طعمه گذاری، توزیع تله چسبی، نظافت و شست و شوی معابر، انهار و جداول، رفع عیوب و نواقص، ساماندهی سدمعبر اصناف، وانتی ها و بساط گستران، کنترل عدم فعالیت کارگاه های ساختمانی و ... از دیگر اقدامات صورت گرفته در این ایام می باشد.

شهردار منطقه در ادامه به حرکت کارناوال های نوروزی اشاره کرد و اظهار داشت: برپایی کارناوال های سیار و ثابت شاد نوروزی با محوریت عروسک های بومی و محلی، نوروزی و سین سلامتی، حاجی فیروزها، تخم مرغ های رنگی، عروسک اقوام، عروسک های نوروزی، اقوام ایران زمین، عمو نوروز، سه چرخه های نوروزی، عروسک های غول پیکر همزمان با مبعث حضرت رسول اکرم (ص) هر روز ساعت ۱۰ صبح در محلات دهگانه آغاز و طبق برنامه اعلامی تا ۱۲ فرورین ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.

رباطی در بخشی از سخنان خود از تکریم خانواده معظم شهدا، تجلیل از ایثارگران گرانقدر، غبارروبی و گل آرایی مزار شهدای گمنام، توزیع سبد کالا و اقلام بهداشتی، برگزاری مراسم جشن ویژه کودکان کار، اهدای بن کارت به افراد بی بضاعت و ... نیز خبر داد.

به گفته او ساماندهی مسیرهای تردد و ارتقاء ایمنی در معابر شهری با اجرای عملیات مرمت پیاده روها، لکه گیری آسفالت، جدول گذاری، مرمت و مناسب سازی انهار، همسطح سازی دریچه، احداث رمپ استاندارد معلولین و ... از مهمترین اقدامات حوزه فنی و عمرانی بوده است.

شهردار منطقه خاطر نشان ساخت: در حوزه حمل و نقل و ترافیک نگهداشت ساماندهی و بهسازی و روان سازی ترافیک شهری مسیر و ایستگاه های اتوبوس های تندرو، پایانه ها و ایستگاه های اتوبوس و تاکسی، تجهیزات هوشمند، ایمن سازی و نگهداشت تجهیزات و علایم ترافیکی، نصب و ترمیم روشنایی، خط کشی محوری از عمده فعالیت های اجرایی این معاونت در طرح استقبال از بهار است.

بر اساس این گزارش به منظور هم افزایی و برنامه ریزی دقیق و همه جانبه علاوه بر برگزاری سه جلسه با محوریت استقبال از بهار، به صورت مستمر از سطح محدوده نیز بازدید می شود.

۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۲
کد خبر: 9429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =