مجموعه بازی توچال فعلا تعطیل شد

در پی حادثه دو شب پیش توچال که ۵ کودک مصدوم شدند مجموعه بازی این مجموعه فعلا تعطیل شده است.

به گزارش شهر، دو شب پیش به دلیل وزش باد شدید در روستای یکم مجموعه توچال حادثه‌ای در مجموعه بازی این محل رخ داد؛ بر اساس اعلام پلیس ۱۸ نفر در این مجموعه قرار داشتند که ۵ نفر مصدوم می‌شوند، ۳ کودک به صورت سرپایی درمان می‌شوند، یکی از والدین هم که در آنجا بود سرپایی درمان و یک کودک به مرکز درمانی برده می‌شود.

اینکه آیا این مجموعه مجوز برای برپایی سرسره بادی داشته یا خیر و همچنین اینکه با فرد پیمانکار برخورد شده است یا نه را از روابط عمومی مجموعه توچال سوال کردیم.

روابط عمومی مجموعه توچالدر توضیح جزئیات حادثه رخ داده شده اظهار کرد: «این حادثه به علت وزش شدید باد در مجموعه‌ای که در حال بهره برداری بوده است رخ می‌دهد. البته این مجموعه (شهربازی) در سال گذشته بهره برداری و دارای مجوزهای لازم است اما هنوز به صورت کامل به بهره برداری نرسیده است و در حال اخذ مجوزهای استاندار بوده است یعنی مجوز بازرسی‌های دوره‌ای را هنوز اخذ نکرده است.

متأسفانه به علت وزش شدید باد، طناب‌هایی که مربوط به یک سازه بادی سرسره ای بود پاره می‌شوند و این حادثه رخ می‌دهد. ۵ نفر کودک که در سازه بازی بودند دچار مصدومیتی شدند که البته یکی از این ۵ نفر، از والدین بودند.

۴ نفر از این تعداد به صورت سرپایی درمان می‌شوند و یک نفر که یک کودک پسر ۵ ساله بود جهت ادامه درمان به مرکز درمانی منتقل می‌شود که البته بعد از آن شب باخبر شدیم این کودک در یکی از دستانش شکستگی جزئی داشته و بعد از گچ گرفتن از مرکز مرخص می‌شود.

در سالهای اخیر چنین حادثه‌هایی در مجموعه توچال اصلاً نداشته ایم و اصول ایمنی و استاندارد بصورت کامل رعایت می سود و الان هم برای بررسی ابعاد بیشتر حادثه مجموعه شهربازی که متعلق به بهر بردار بوده تعطیل شده تا مجوزهای بازرسی و استاندارد دوره‌ای اخذ شود و همچنین نکات ایمنی بیشتر از پیش در این مجموعه برقرار شود. این حادثه به هیچ عنوان به مجموعه تفریحی ورزشی تله کابین توچال ارتباطی ندارد و مربوط به یک قسمتی است که به بهره بردار واگذار شده است. البته با فرد خاطی برخورد کرده ایم تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

به گزارش مهر،  در هیچ قسمت از مجموعه توچال، شهربازی نداریم. البته وسایل ورزشی دیگری مانند تله کابین، زیپ لاین و … در این مجموعه موجود است که دارای مجوز استاندار می‌باشد.»

۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
کد خبر: 944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =