احداث مسیر دوچرخه سواری در منطقه ۱۵

شهردار منطقه ۱۵ گفت: عملیات احداث مسیر دوچرخه سواری به طول ۹ و نیم کیلومتردر شهرک کیانشهر در راستای رویکرد انسان محور مدیریت شهری و تحقق شعار «تهران شهری برای همه» در حال انجام است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، وحید رضا انارکی محمدی با اشاره به اینکه منطقه ۱۵ یکی از مناطق پیشرو در گسترش دوچرخه سواری شهری، به عنوان حمل و نقل پاک است افزود: پروژه مسیر ویژه دوچرخه در شهرک کیانشهر به طول ۹ و نیم کیلومتر در راستای سند بالادستی توسعه دوچرخه سواری تهران و فراهم آوردن زیرساخت های ایمن دوچرخه برای شهروندان، را در برنامه کاری حوزه حمل و نقل و ترافیک خود دارد.

به گفته او، از ویژگی‌های طراحی این مسیر، بهره گیری از نظرات مشاوران متخصص و رعایت تمامی اصول مهندسی، زیر ساخت و ایمن سازی است که مورد تایید کمیته مرکز مطالعات و کمیته معابر و معاونت ترافیک راهور تهران می‌باشد.

محمدی گفت: فاز نخست این پروژه رینگ شهرک جمهوری با بیش از ۳ کیلومتر طول و عرض  ۱.۵ متر است که در مرحله اول اجرای این فاز مسیر دوچرخه از مجموعه ورزشی استخر تا پایانه کیانشهر به طول  هزار و ۷۰۰  متر، اوایل اردیبهشت امسال، به بهره برداری می‌رسد.

شهردار منطقه گفت: انجام هزار و ۷۰۰ متر طول  عملیات احداث کانیو، اجرای ۳ هزار متر طول جدول گذاری،  بتن ریزی و اجرای عملیات آسفالت پوششی در طول مسیر، رنگ آمیزی و نصب علائم ترافیکی با  هدف ایمن سازی دوچرخه سواری از جمله اقدامات در مرحله اول است که به اجرا درآمد.

محمدی افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده این پروژه در مسیر خود در سال آینده به دو ایستگاه مترو بعثت و خیابان عزیز خانی می رسد تا در جهت تکمیل مد حمل و نقل عمومی گام برداریم.

او اضافه کرد:  همچنین در راستای  تامین زیرساختهای گسترش حمل و نقل پاک و تسهیل استفاده از دوچرخه در معابر شهری، علاوه بر احداث مسیرهای دوچرخه سایر امکانات نظیر  پارکینگ ها و خانه های دوچرخه نیز گسترش خواهد یافت.

محمدی در پایان با اشاره به اینکه دو رویکرد توسعه حمل و نقل پاک و اولویت دادن به پیاده‌محوری و پرهیز از خودرو محوری را در دستور کار قرار دادیم افزود: شهروندان گرامی می‌توانند شب‌های زیبای بهار به صورت خانوادگی در این مسیر رکاب بزنند.

۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱
کد خبر: 9495

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =