محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با شهر با اشاره به اهمیت بهسازی و مقاومسازی پلها و معابر شهر تهران بهویژه هنگام وقوع بحران، خاطرنشان کرد: شهرداری تهران در طول سالهای گذشته نسبت به بهسازی و مقاومسازی آن دسته از معابر و پلهایی که احتمال دارد هنگام وقوع بحران تخریب آنها میتواند به آسیبها دامن بزند یا تخریب آنها امکان ارائه خدمات و عملیات امدادی را با اختلال مواجه میکند را در دستور کار قرارداد.
او با اشاره به اینکه شناسایی پلها و ایمنسازی آنها اولویت اول شهرداری بود، گفت: تمام اقدامات حوزه مقاومسازی و بهسازی پلها با استفاده از دستورالعملها و آییننامههای جدید انجام میشود.
رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران بابیان اینکه شهرداری تهران نسبت به ایمنسازی ۲۰۰ پل در شهر تهران در طول چند سال گذشته اقدام کرده است، اضافه کرد: همچنین موضوع بهسازی تمام پلهای موجود در شهر تهران در دستور کار قرار دارد و به ترتیب اولویت در حال انجام است.
او بابیان اینکه شهرداری تهران همچنین در حوزه حملونقل و ترافیک نسبت به محاسبه میزان درصد تخریب و آسیب هنگام وقوع بحران با تمرکز بر مترو اقدام کرده است، گفت: نقاط قوت و ضعف ساختارها و سازهای موجود در مترو تهران و حتی تبدیل مترو به پناهگاه امن و استفاده از مترو برای جابجایی مصدومان هنگام وقوع بحران از مواردی است که در ارتباط با آنها جلسات و تصمیمگیریهایی از سوی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و شرکت مترو تهران انجامشده است.
علیخانی گفت: تاکنون این اقدامات خروجی صد درصد نداشته است اما برنامهریزی و ورود به این موضوع در دستور کار قرار دارد.
رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای اسلامی شهر تهران در پایان عنوان کرد: عملیات امدادی و تردد در سطح زمین بهعنوان راه اضطراری هنگام وقوع بحران معمولا از طریق خطوط ویژهای که برای عبور و مرور بی آر تی در نظر گرفتهشده است، قابل انجام است.
نظر شما