محمود ترفع، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در گفتوگو با شهر، درباره علت جدایی تعدادی از رانندگان شرکت واحد در سال گذشته و به تبع آن عدم فعالیت تعدادی از اتوبوسها، توضیح داد: حدود ۸۰۰ نفر از کارکنان شرکت واحد در اواخر سال ۱۳۹۹ بازنشسته شدند که حدود ۴۵۰ نفر از آنها، راننده خطوط اتوبوسرانی بودند. زمانیکه به یک باره حدود ۴۵۰ راننده از شبکه سرویس رسانی منفک شود، فشار سنگینی به مجموعه وارد میشود. همزمان با بازنشسته شدن رانندگان، تعداد اتوبوسهای فعال هم کاهش مییابد.
او با اعلام اینکه برای حل این مشکل دو سیاست درپیش گرفته شد، گفت: نخست؛ رانندگانی که حاضر بودند براساس ضوابط و مقررات، ساعت کاری خود را افزایش دهند با مجموعه همکاری بیشتری کردند تا ارائه خدمات به مسافران پوشش بهتری داده شود. دو؛ اقدام برای دریافت موافقت شهرداری برای جذب راننده.
به گفته ترفع؛ آمار و احکام رانندگان بازنشسته در سال ۱۳۹۹ برای شهرداری تهران ارسال شده و مجوز استخدام به زودی صادر خواهد شد.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با بیان اینکه شرکت از سال ۱۳۸۹ تاکنون استخدامی نداشته، افزود: باتوجه به خصوصی سازی بخشی از ناوگان اتوبوسرانی و همکاری با شرکتهای خصوصی، طی سالهای گذشته کمبود نیرو وجود نداشت بلکه شرکت واحد نیروی مازاد داشت. اما باتوجه به اینکه مشاغل شرکت واحد به ویژه رانندگان خطوط، جزو مشاغل زیان آور محسوب میشوند، پس از ۲۰ سال رانندگان بازنشسته میشوند. بنابراین قابل پیش بینی بود که براساس تاریخهای استخدامی این جدایی از مجموعه رخ دهد.
او در ادامه تأکید کرد: با برنامه ریزیهای انجام شده، مصوبات لازم برای جذب نیرو از هیئت مدیره، مجمع و مجمع شرکت واحد دریافت شده که به نظر میرسد در همین هفته جاری مجوز استخدام صادر شود.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه ضمن اشاره به رهایی خدمت پرسنل و سیاستهای ابلاغی شهرداری تهران گفت: به تدریج با مجوزهای دریافتی، جایگزینی برای ۴۵۰ راننده بازنشسته در طول امسال اتفاق خواهد افتاد.
خبرنگار: ملیکا هاشمی
نظر شما