در راستای ایجاد انظباط ترافیکی عملیات خط‌کشی معابر اصلی منطقه استمرار دارد

پیمان پورنصر شهردار منطقه ۱۶، گفت: به منظور تسهیل در عبور و مرور و کاهش مخاطرات احتمالی و ایمن سازی مسیرهای مورد نیاز سطح منطقه عملیات خط کشی محوری، عابر پیاده، سرعت گیر و ... به طول ۱۸۰ هزار متر اجرایی شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۶، وی با اشاره به اینکه خط کشی معابر و خیابان ها از علائم مهم ترافیکی محسوب می شود، گفت: خط کشی های معابر شهری نقش بسزایی در کاهش حوادث رانندگی و ایمنی شهروندان داشته و تأثیر بسیاری در روان‌سازی ترافیک دارد.

شهردار منطقه ۱۶، ادامه داد: خط کشی راه ها، معابر و شریان های اصلی با ارائه اطلاعات راهنمایی و رانندگی نقش موثری در کاهش سوانح رانندگی و ارتقای ضریب ایمنی تردد شهروندان، روانسازی و کاهش حجم ترافیک، رعایت حقوق رانندگان و عابرین پیاده و نیز قانونمندی رانندگان و رانندگی اصولی ایشان ایفا می کند، با توجه به اهمیت این اقدامات روند انجام عملیات خط‌کشی ترافیکی در سطح معابر منطقه تداوم خواهد یافت و تمامی معابری که نیاز به این عملیات دارند، براساس برنامه زمان بندی شده خط کشی می شوند.

کریم پور معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه نیز در این باره گفت: کنترل ترافیک، فراهم آوردن محوری قابل رویت در طول شبانه روز، تسهیل در امر عبور و مرور رانندگان و زیبا سازی معابر شهر از اهداف اجرای این پروژه می باشد، در همین مدت برای رفاه بیشتر عابرین وایجاد بسترهای مناسب در ادامه اقدامات قبلی برای ترغیب و استفاده از دوچرخه توسط شهروندان ۳۵۰ متر خط کشی عابر پیاده و خط کشی ۴۳۰ متر مسیر دوچرخه انجام شده است.

او ضمن تقدیر از پلیس راهور منطقه جهت همکاری و ایجاد نظم افزود: هم راستای انجام عملیات خط کشی بهسازی ۲۰۵ ایستگاه اتوبوس و ایستگاه تاکسی شامل مرمت، تعویض شیشه ها، رنگ آمیزی، روشنایی، شستشو و ضد عفونی جایگاه ها، ساماندهی معابر پیاده بر اساس نیازهای نابینایان، ساماندهی معابر پیاده بر اساس نیازهای معلولین جسمی – حرکتی، نصب بنرهای آموزشی مرتبط با موضوعات ترافیکی، ترغیب شهروندان به دوچرخه سواری، نه گفتن به مسافرت های بین شهری با توجه به وضعیت خطرناک شیوع ویروس کرونا در لایت باکس ایستگاه ها نیز اجرایی شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه با اشاره به ایجاد زیر ساخت ها و انجام خط کشی مسیر دوچرخه ها و جانمایی خانه های دوچرخه در نواحی شش گانه اضافه کرد: در راستای ریشه کن شدن ویروس منحوس کرونا، استفاده موثر و فراگیر از دوچرخه در بین شهروندان در این روزها بسیار با ارزش است.

۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳
کد خبر: 9650

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =