از تعطیلی شنبه بازار شهران تا واکسیناسیون پاکبانان

علیرضا حاج حسینی دبیر ستاد بحران منطقه ۵ از گام های عملیاتی برای قطع زنجیره کرونا خبر داد و افزود: با توجه به گسترش شیوع بیماری کرونا اقداماتی فوری در سطح منطقه برای جلوگیری از زنجیره ابتلا به این بیماری صورت گرفته که برگزاری ملاقات مردمی غیرحضوری، اطلاع رسانی به شهروندان،واکسیناسیون پاکبانان و ... از ان جمله است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۵، علیرضا حاج حسینی دبیر ستاد بحران منطقه ۵ با بیان اینکه با توجه به گسترش شیوع بیماری کرونا تمهیداتی در سطح منطقه برای جلوگیری از زنجیره ابتلا به این بیماری صورت گرفته است به مرحله اول واکسیناسیون پاکبانان اشاره کرد و افزود:سال گذشته شهردار محترم منطقه ۵ از ستاد مبارزه با کرونا برای واکسیناسیون پاکبانان منطقه ۵ در مقابل بیماری کرونا درخواست داد که با پیگیری‌های صورت گرفته اولین مرحله از واکسیناسیون پاکبانان منطقه ۵ هفته گذشته صورت گرفت.

او افزود: با همکاری مرکز بهداشت شمال غرب (دانشگاه علوم پزشکی ایران) ۲۰۰ نفر از پاکبانان منطقه ۵ برای واکسیناسیون در مقابل بیماری کرونا به مرکز شهید کاظمیان اعزام شدند.

دبیر ستاد بحران منطقه ۵  در ادامه افزود: طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته ۲۰۰ نفر از پاکبان هایی که با زباله های عفونی سر و کار داشته، به بیماری خاص دچار بوده یا در سنین پر خطر قرار داشتند مورد واکسیناسیون قرار گرفتند.

 او به حدود هزار پاکبان در منطقه ۵ اشاره کرد و گفت: پس از واکسیناسیون ۲۰۰ نفر ابتدایی، بر اساس اولویت در آینده به سایر پاکبانان نیز واکسن تزریق خواهد شد.

حاج حسینی با اشاره به برگزاری جلسه کارگروه کرونا در این منطقه گفت:جلسه اضطراری ستاد کرونای منطقه ۵ هفته قبل  برگزار و مقرر شد که تمامی کارکنان نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی، زدن‌ماسک و حفظ فاصله اجتماعی اهتمامی جدی داشته باشند.

او افزود: در این جلسه همچنین مقرر شد معاونت خدمات شهری طبق ابلاغیه به شهرداران نواحی دستور دهد تمامی کارگران خدمات شهری با ماسک و دستکش در محل کار خود حاضر شده در غیر این صورت طبق ضوابط با آنها برخورد خواهد شد.

حاج حسینی یکی دیگر از مصوبات این جلسه را پوشش اخبار مربوط به کرونا، واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی و... توسط ستاد اطلاع رسانی کرونا در فضاهای خبری عنوان کرد.

او با بیان اینکه بنا به تصمیم ستاد مقابله با کرونا از روز شنبه تعطیلی ۱۰ روزه در پایتخت اعمال شد، افزود: در منطقه ۵ نیز در راستای مقابله با بیماری کرونا برنامه های متعددی در نظر گرفته شده است. تعطیلی بازارهای محلی که با توجه به تجمع مردم می تواند یکی از عوامل شیوع این بیماری باشد برنامه ریزی شد تا به کاهش زنجیره ابتلا به این بیماری کمک شود.

دبیر ستاد بحران منطقه ۵  با اعلام این خبر که شنبه بازار شهران تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود گفت: برای جلوگیری از تجمع مردم و پیشگیری از شیوع ویروس کووید۱۹ مسیرهای منتهی به شنبه بازار واقع در محله شهران شمالی مسدود شد.

۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲
کد خبر: 9681

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =