علی امام، مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) در گفتوگو با شهر، درباره سرنوشت یک رام قطار ملی پس از رونمایی در تاریخ نوزدهم فروردین ۱۴۰۰، بیان کرد: بنابر رویهای که در سراسر جهان وجود دارد، زمانیکه یک قطار براساس توان داخلی کشور ساخته میشود باید ابتدا پس از ساخت استاندارهای بین المللی را دریافت کند.
او در ادامه اضافه کرد: استانداردهای بین المللی با انجام تستهای ایمنی و عملکردی در سازمانهای ذی صلاح دریافت میشود. پس از اخذ گواهینامه و استانداردهای بین المللی و اطمینان خاطر از انجام مثبت تستها، قطار ملی وارد شبکه مترو تهران میشود.
به گفته مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)؛ پس از رونمایی ، شرکت مترو همزمان درحال انتخاب مشاور خارجی ذی صلاح است تا تحت نظر آن مشاور، تستها صورت گیرد.
امام در پاسخ به این پرسش که چه زمانی قطار وارد شبکه مترو تهران میشود، گفت: باتوجه به اینکه بسیاری از قطعات این قطار داخلی سازی شده، انجام تستها کمی زمانبر خواهد بود به همین علت نمیتوان زمان قطعی برای ورود قطار ملی به شبکه مترو تهران را اعلام کرد. البته پیش بینی میشود که دریافت استانداردهای بین المللی و ورود قطار به ریل شبکه زودتر از شهریور ۱۴۰۰ انجام نشود.
مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، درباره عمق داخلی سازی قرارداد ۱۰۵ دستگاه واگن، بیان کرد: باتوجه به اینکه هنوز نتیجه تستهای بین المللی قطار ملی روشن نشده، عمق داخلی سازی در قرارداد ۱۰۵ دستگاه واگن برابر با حدود ۶۰ درصد خواهد بود.
خبرنگار: ملیکا هاشمی
نظر شما