«بر آستان جانان»؛ ۲۹ عنوان برنامه به مناسبت ماه مبارک رمضان

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان از اجرای بسته برنامه «بر آستان جانان» در قالب ۲۹ عنوان برنامه خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از  پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، سید علیرضا فاطمیان‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری از برگزاری برنامه‌های این سازمان در ماه مبارک رمضان با عنوان «بر آستان جانان» خبر داد و گفت: این برنامه‌ها در قالب ۲۹ عنوان با شعار «به وقت خدا» برگزار می‌شود و نحوه اجرای برنامه‌ها بر اساس شیوه‌نامه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا و عمدتاً به صورت مجازی خواهد بود. 

او با اشاره به راه‌اندازی باشگاه کودکان «شهر شکوفه‌ها» در قالب اپلیکیشن عنوان کرد: در این نرم‌افزار مسابقات و بازی‌های متنوعی اجرا و مجموعه‌داستان‌های قرآنی برای کودکان منتشر می‌شود و در پایان به کودکانی که بیشترین امتیاز را کسب کنند، نشان «گفت‌وگو با خدا» اهدا می‌شود. همچنین در پویش مجازی «هفت سالگی» محتوای آموزشی و ترویجی برای تشویق آموزش نماز به کودکان منتشر می‌شود و کودکان با ارسال ویدئوهایی از نماز خواندن به همراه والدین به این پویش می‌پیوندند. پویش میدانی «قرآن بخوانید جایزه بگیرید» نیز در ۱۵ روز نخست ماه رمضان به صورت خانه به خانه و درب منازل شهروندان اجرا می‌شود.

فاطمیان‌پور اضافه کرد: باشگاه نوجوان «پیرنگ» در ماه مبارک رمضان چالش «من کنجکاوم» را برگزار می‌کند که در آن نوجوانان باید با کدهایی که در اختیار دارند، رازهای قرآنی را کشف کنند. جشنواره قرائت و ترتیل قرآن «سراج» به صورت مجازی و در چند مرحله با حضور جوانان، دانشجویان و شرکت‌کنندگان در محافل قرآنی تهران برگزار می‌شود و در پایان جوایز نفیسی به برگزیدگان اهدا خواهد شد. همچنین مسابقه اینترنتی «رازهای آسمانی» با حضور کارشناس قرآنی هر شب در اپلیکیشن روبیکا میزبان علاقه‌مندان است. 

او اضافه کرد: محافل قرآن و مناجات «محفل دوست» با آماده‌سازی فضای باز فرهنگ‌سراها برگزار می‌شود و این فضاها در طول ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر در اختیار شهروندان خواهد بود. به مناسبت سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) نیز کاروان شادی و شعرخوانی «کریمانه» در خیابان‌ها و معابر اصلی شهر حرکت خواهد کرد. همچنین به مناسبت سالروز وفات حضرت خدیجه(س) مراسم عزاداری «مادر امت» برای بانوان برگزار می‌شود. 

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری ادامه داد: مسابقه خوشنویسی سوره قدر با عنوان «کتابت نور» در رشته‌های نوین خوشنویسی برگزار می‌شود. نمایش عروسکی «خانواده آقای تهرانی» نیز با موضوع ماه مبارک رمضان اجرا و در فضای مجازی منتشر می‌شود. همچنین دو برنامه تلویزیونی «ماه دستان» و «نفس عمیق» در پردیس تئاتر تهران ضبط می‌شود و به ترتیب از شبکه‌های جام جم و نسیم روی آنتن می‌رود.

فاطمیان‌پور افزود: مسابقه کتابخوانی «کتاب ماه» برای دو گروه مخاطب نوجوان و جوان بر اساس رویکرد محتوایی ارتباط با خدا، قرآن و نماز در اپلیکیشن کتابراه پیش‌بینی شده است. همچنین مسابقه پیامکی «پیام‌های نورانی» با موضوعات قرآنی برای مسافران مترو، تاکسی و اتوبوس‌های شهری برگزار می‌شود. پویش میدانی «افطاری ساده» همچون سال‌های گذشته و با جلب مشارکت نیکوکاران اجرا خواهد شد و در پویش میدانی «با رهروان سحر» نیز با همکاری خیرین، وعده سحری تعدادی از کارکنان خدماتی مانند پاک‌بان‌ها تأمین می‌شود. پویش «اطعام کریمانه» با هدف تأمین غذای نیازمندان و در ادامه پویش «نذر سردار» اجرا می‌شود، پویش میدانی «بچه‌های ایران» به ارائه خدمات فرهنگی هنری به کودکان مناطق کم برخوردار اختصاص دارد و پویش «یکشنبه‌های علوی» نیز با موضوع کلمات قصار حضرت امیر(ع) در نهج‌البلاغه در سطح شهر تهران اجرا خواهد شد. 

او در ادامه گفت: برنامه «مهرآیین» با تجلیل از خانواده معظم شهدا، دوره آموزشی مفاهیم قرآنی «پرتو آسمانی»، تولید و انتشار آلبوم موسیقی و مناجات «شهر خدا»، تولید و انتشار کلیپ «فازمترمدیا» با موضوع قرآن و نماز، تولید و انتشار کلیپ «خط ویژه» به مناسبت عید سعید فطر، تولید مجموعه‌کلیپ‌های بی‌کلام «نانو مترو» و پخش آن در نمایشگرهای متروی تهران، تولید و انتشار ویدئوکلیپ «کریمانه» به مناسبت سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع)، تولید و انتشار نماهنگ «کودکانه» به مناسبت عید سعید فطر و تولید و انتشار کلیپ‌های «چند کلام عاشقانه» با بهره‌گیری از صحیفه سجادیه تعدادی دیگر از برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری در ماه مبارک رمضان است.

۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹
کد خبر: 9732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =