۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۵
کد خبر: 9749

رمضان و گشایش درهای آسمان

احمد تواهن، شهردار منطقه ۳
رمضان و گشایش درهای آسمان

ماه مبارک رمضان قلب ها را نورانی می کند ، عطر نماز ، دعا و نیایش قلبها را جلا می دهد و دعای ربنا لا تزع قلوبنا ...اشتیاق بندگی را به شیوه ای روحانی در بند بند وجودمان جاری می سازد .

حس کمبودها و نیازها ، همچون گرسنگی و تشنگی تلنگری برای احیای حیات معنوی و تقویت و تجدید پیمان با مبدا هستی است و شان نزول قرآن و شب قدر ارزشمندترین فرصت است که آرزو کنیم ، فقر ، رنج و بیماری از دنیا ریشه کن شود و ژرفای نگاهمان به زندگی عمق بیشتری پیدا کند .

امیدوارم در اولین رمضان سال ۱۴۰۰ خورشیدی راحت تر از علایق دنیوی بگذریم و با اندیشه در فلسفه وجود و وحدانیت به خاطر بسپاریم که تنها ذره ای کوچک از این جهان بیکران هستیم که جز در کنار کل عالم هستی معنی نخواهیم یافت .

همه گیری بیماری کرونا به همه ما نشان داد که یک ویروس نانومتری چگونه می تواند تمام معادلات بشر و طبیعت را به هم بریزد و ثابت کرد ما انسانها علیرغم موهبت های عقل ، خلاقیت و اراده بسیار شکننده و آسیب پذیر هستیم و این خود دلیل قانع کننده ای برای کرنش و ادای احترام متواضعانه به ذره ذره جهان هستی و مبدا خلقت است.

ماه عبادت و پرهیزگاری زمان شکوفایی جوانه های معنویت و لبیک گویی قلوب پاک به نوای جاودانه کلام الهی است. اشتیاقی است که لبهایمان را به توبه می گشاید ومی توانیم با هر گونه تضرع و زاری ، دعا و نیایش ، دست گیری از مستمندان ، کمک به بیماران ، عشق ورزیدن به مخلوقات ، احترام به حقوق یکدیگر و یا توفیق خدمتگزاری ، عشق و احترام خود را به عالم هستی و ذات لا یزال خداوندی ثابت کنیم .

این روزهای بهاری و معنوی که به دلیل رعایت حفظ فاصله اجتماعی و محدودیت های دید و بازدید های عیدانه و کوچک شدن سفره های افطار و دورهمی دلتنگ هم هستیم ، فرصت مغتنمی است تا قالب روح را به معنویت سرشار الهی پیوند دهیم و از درون خود تجلی ذات الهی را بیا بیم و با اشاعه رفتار و کلام نیکو به حال خوب هم کمک کنیم . ما را هم از برکت اندیشه ها ی گرانبها و ارزشمندتان دریغ نفرمائید.

"درهای آسمان در اولین شب ماه رمضان گشوده می شوند و تا آخرین شب آن بسته نخواهند شد" بحارالانوار ج ۹۳ ص ۳۴۴

۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۵
کد خبر: 9749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 5 =