افزایش ۶۸ درصدی آمار مراجعه به مراکز معاینه فنی در فروردین ۱۴۰۰

شهر: ۱۳۸ هزار دستگاه خودرو از یکم تا ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه کرده‌اند که از این آمار ۱۰۵ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو مربوط به مراجعه نخست بوده است.

حسین مقدم، مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در گفت‌وگو با شهر، ضمن اشاره به مراجعه ۱۳۸ هزار دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران در فروردین ۱۴۰۰، بیان کرد: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، حدود ۶۸ درصد افزایش داشته است.

او در ادامه تأکید کرد: البته بخش عمده‌ای از این افزایش مربوط به خودروهای تولید سال ۱۳۹۵ است که از ابتدای امسال مشمول معاینه فنی شده‌اند. در حال حاضر روزانه ۶ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه می‌کنند.

مقدم درباره آمار مردودی‌ خودروها به تفکیک مشکلات‌شان، توضیح داد: از آمار اعلامی، ۱۰۵هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو مربوط به مراجعه اول بوده که ۱۴ درصد از آن در آزمون آلایندگی گازهای خروجی از اگزوز، ۹ درصد در آزمون همراستایی چرخ ها، ۴درصد در آزمون کمک فنر، ۱۰ درصد در آزمون تست ترمز و ۱۳ درصد به علت عیوب ظاهری مردود شده‌اند.

به گفته مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران؛ در مجموع ۳۱ درصد از خودروها به علت نقص فنی موفق به اخذ معاینه فنی در مراجعه اول در فروردین ۱۴۰۰ نشده‌اند.

۲۵ درصد خودروها دارای معاینه فنی برتر هستند

او با بیان اینکه در فروردین ۱۳۹۹، ۹۹ هزار و ۸۳۰ گواهی معاینه فنی صادر شده که ۲۴ هزار و ۵۵۰ گواهی آن مربوط به معاینه فنی برتر است، افزود: در مجموع حدود ۲۵ درصد از خودروهای مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی شهر تهران دارای معاینه فنی برتر هستند. امسال خودروهای دارای معاینه فنی برتر از تخفیف ۳۰ درصدی عوارض تردد در محدوده طرح کاهش و طرح ترافیک برخوردار می‌شوند.

مقدم با بیان اینکه شهر تهران از بضاعت ۱۶ مرکز معاینه فنی و ۷ واحد سیار معاینه فنی مختص خودروهای سبک برخوردار بوده، افزود: تنها ۳ تا ۴ مرکز نسبت به سایر مراکز شلوغ تر هستند.

فعالیت تمامی مراکز معاینه فنی در محدودیت‌های کرونایی

او درباره نحوه فعالیت مراکز معاینه فنی در شرایط محدودیت‌های کرونایی گفت: باتوجه به اینکه معاینه فنی به عنوان خدمات فنی و زیرساختی در بحث کنترل خودروها محسوب شده و در مجموعه مشاغل گروه یک قرار می‌گیرد لذا تابع تصمیمات دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا بوده و در این ایام ادامه فعالیت می‌دهد. البته حفظ سلامت شهروندان و همکاران در اولویت قرار داشته و این مجموعه تمام تلاش خود را برای رعایت پروتکل و دستورالعمل‌های بهداشتی انجام می‌دهد.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در ادامه اضافه کرد: البته مدل کار در مراکز معاینه فنی به صورتی نیست که مراجعه کنندگان با ازدحام مواجه باشند بلکه هر فردی خوشبختانه داخل خودروی خود قرار گرفته و وسعت هر سالن معاینه فنی نیز حدود ۵۰۰ متر است و فقط در بخشی از معاینه فنی رانندگان باید از خودرو پیاده شوند که در این شرایط نیز فاصله‌گذاری رعایت می‌شود.

به گزارش شهر، از شهروندان درخواست می‌شود برای مدیریت زمان و به حداقل رسیدن زمان انتظار در مراکز از طریق نوبت دهی اینترنتی که در سامانه تهران من my.tehran.ir قابل دسترس است با تعیین وقت قبلی مراجعه و یا از طریق سامانه اعلام مدت انتظار در سایت ستاد معاینه فنی inspection.tehran.ir خلوت ترین مرکز را  برای انجام معاینه فنی خودروی خود انتخاب کنند. در حال حاضر مراکز واقع در جنوب تهران نظیرالغدیر، چمران و شقایق فاقد صف هستند. شهروندان می‌توانند جهت اطلاع از آخرین وضعیت کاری مراکز، به سایت رسمی ستاد معاینه فنی خودروهای تهران مراجعه و یا در زمان اداری با سامانه پاسخگو ۹۶۰۰۶۰۰۰ تماس حاصل کنند.

۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
کد خبر: 9945

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 7 =