گذرگاه‌های مترو فضایی برای انتقال فرهنگ اقوام ایرانی است

شهر: مجموعه شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه تصمیم گرفته با برگزاری «جشنواره عکس و چند رسانه‌ای فرهنگ اقوام و مردم ایران» از ظرفیت مناسب گذرگاه‌های فرهنگی مترو برای معرفی فرهنگ اقوام ایرانی به مسافران و شهروندان استفاده کند.

حسن غفاری، دبیر جشنواره مسابقه عکس و چند رسانه‌ای فرهنگ اقوام و مردم ایران در گفت‌وگو با شهر، با بیان اینکه مترو به عنوان یک مجموعه جابه‌جایی با سرعت، ارزان و ایمن برای شهروندان بشمار می‌رود، افزود: روزانه افراد بسیاری در جامعه از این وسیله حمل و نقلی برای رسیدن به مقاصد خود استفاده می‌کنند. فضاهای بسیاری در مترو وجود دارد که می‌توان برای فعالیت‌های تبلیغاتی، فرهنگی، آموزشی، تربیت ملی، تعریف مفاهیم اجتماعی و ... استفاده کرد.

او ضمن اشاره به اجرای چنین ایده‌هایی در گذرگاه‌های مترویی در سراسر جهان، گفت: تهران به عنوان پایتخت ایران، بیشترین پراکندگی اقوام را درون خود جای داده است. ممکن است که اقوام مختلف نشانه‌های ظاهری فرهنگی را با خود نداشته باشند اما دل‌مشغولی یا نوستالژی این مسئله فرهنگی را داشته باشند.

به گفته غفاری؛ می‌توان با گسترش پاره فرهنگ‌ها و تنوع فرهنگی، به اصلاح رفتارهای نادرست اجتماعی و فرهنگی و همچنین آموزش و توسعه نکات پسندیده، کمک کرد.

او درباره اهداف و آثار برگزاری جشنواره مسابقه عکس و چند رسانه‌ای فرهنگ اقوام و مردم ایران، توضیح داد: نتیجه برگزاری چنین جشنواره‌هایی به ثبت و ضبط فرهنگ اقوام ایرانی، انتقال فرهنگی، قدردانی و حفاظت از این میراث معنوی منجر می‌شود.

دبیر جشنواره مسابقه عکس و چند رسانه‌ای فرهنگ اقوام و مردم ایران در ادامه اضافه کرد: این جشنواره یا جریان‌ فرهنگی در مترو می‌تواند باعث احترام گذاشتن به پاره فرهنگ‌ها و آشنایی دیگر آحاد جامعه نسبت به جغرافیا، پوشاک، خوراک و ... شود.

غفاری ضمن اشاره به وجود تنوع فرهنگی بسیار در ایران، گفت: برگزاری این جشنواره‌ فرصتی است تا از این طریق بتوان گامی برای ملی گرایی، وحدت جمعی و یکپارچگی برداشت.

به گزارش شهر، علاقمندان می‌توانند از اول اردیبهشت الی دهم تیر  ۱۴۰۰ آثار خود را از طریق نشانی tehranpicturefestival.ir ارسال کنند. هم‌چنین داوری آثار در تاریخ ۱۵ تیر انجام  و مراسم اختتامیه، اهدای جوایز و افتتاحیه نمایشگاه ۲۰ الی ۳۰ تیر  ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱
کد خبر: 9958

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =