۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸
کد خبر: 9997
ماه رمضان؛ فرصتی برای شکوفایی فطرت های پاک

ماه مبارک رمضان، ماهی که کوله باری از بخشایش و آمرزیدگی را به همراه دارد و با ندای «ربنا» ، جان های تشنه را به سوی خود فرا خواند تا دسته دسته بخشودگی را از دستان کریم آن باز ستانیم .

"شهر رمضان الذی انزل فیه القرآن هدی للناس و بینات من الهدی و الفرقان"

 ماه مبارک رمضان، ماهی  که کوله باری از بخشایش و آمرزیدگی را به همراه دارد و با ندای «ربنا» ، جان های تشنه را به سوی خود فرا خواند تا دسته دسته بخشودگی را از دستان کریم آن باز ستانیم .
ماه مبارک رمضان ، ماه خدا و میهمانی خدا، ماه بهار قرآن، ماه لیلة‏القدر و پاکی و تعالی انسان.رمضان ماه تقوا و طهارت و رهایی از شر نفس و به خدا پیوستن است.
رمضان، ماه علی(ع) آن مقتدای عدالت و انسانیت است که نماز خون و شهادت در محراب عشق را برای اولین بار به یادگار گذاشت.
 ماهِ رمضان ماهی است که قرآنی نازل شد که راهنمای مردم و نشانه‏های هدایت و جداکننده حق از باطل است. روزه از جمله اعمالی است که دارای جنبه های عبادی ، فردی و اجتماعی است . این ابعاد انسان را به تفکر وا می دارد که چگونه ساعاتی امساک از خوردن و آشامیدن ، آثاری چنین ارزنده بجا می گذارد . این امساک  از سویی بندگان را حق شناس و مطیع می سازد و از سوی دیگر انسان را به تفکر وا می دارد تا به سختی های زندگی فقرا پی برده و از جنبه دیگر درجه اخلاص خود را محک زده تا آراسته تر در محضر خدای سبحان حاضر شده و حظ کافی را ببرند .
در عصر و زمانه‌ای به سر می‌بریم که تداوم اپیدمی ویروس کرونا در جهان، به تغییرات ناگهانی فضای زندگی مردم، منعبث از حضور طولانی مدت در قرنطینه خانگی منجر شده و افسردگی را به دنبال داشته است.
در این میان  لزوم تقویت معنویت در قالب ارتقای همبستگی و همدلی جهانی مردم بر مبنای ارتقای نیایش درمانی و معنویت گرایی برای  برون رفت از این بحران، اجتناب‌ناپذیر است؛ در این میان حلول ماه مبارک رمضان فرصت طلایی برای تقویت معنویت‌گرایی در جوامع اسلامی و حتی دیگر جوامع بشری است تا جهان حیرت‌زده از بحران کرونا، بر مدار ارتباطات میان دینی و  فطرت به اصل خود بازگردد و اینچنین  معنویت‌گرایی و آرامش درونی شکوفا شود؛ چراکه رمضان به مثابۀ بازگشت به فطرت پاک بشری است که در قالب یک ماه روزه‌داری و عبادت برای کسب رضایت الهی، عالی‌ترین تصاویر سبک زندگی مؤمنانه و در نهایت  آرامش درونی مردم در جهان کرونازده را رقم می‌زند.

۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸
کد خبر: 9997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 15 =