هشدار به کوهنوردانی که قصد صعود در ارتفاعات تهران دارند

مدیرکل هواشناسی استان تهران با اشاره به بارش باران، برف و کولاک و محدودیت تردد در جاده‌های کوهستانی که تا دوشنبه ادامه دارد، گفت: باتوجه به احتمال سقوط بهمن در نقاط مستعد، توصیه می‌شود از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات پرهیز شود.

به گزارش شهر مجتبی جلالی مدیرکل هواشناسی استان تهران اظهار کرد: وضعیت جوی استان تهران با توجه به داده‌های هواشناسی، با نفوذ سامانه بارشی شب گذشته، تا صبح دوشنبه در مناطق جنوبی و مرکزی بارش باران، در نواحی شمالی بارش برف و باران و در ارتفاعات بارش برف، مه و کولاک پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: با توجه به لغزندگی معابر و جاده‌ها و کاهش دید افقی، محدودیت تردد در جاده‌های کوهستانی و احتمال سقوط بهمن در نقاط مستعد توصیه می‌شود علاوه بر احتیاط در تردد درون شهری و جاده‌ای به ویژه جاده‌های کوهستانی و همراه داشتن زنجیر چرخ، از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات پرهیز شود.

مدیرکل هواشناسی استان تهران افزود: برای روز دوشنبه شاهد آسمانی نیمه ابری به تدریج کاهش ابر همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید به خصوص در نواحی غرب و نیمه جنوبی استان خواهیم بود.

جلالی ادامه داد: به علت وزش باد شدید احتمال شکستن درختان فرسوده، آسیب به گلخانه‌ها و سقوط اجسام وجود دارد که لازم است سازه ها را محکم کرده و از پرواز گلایدر و هواپیماهای سبک خودداری شود.

وی تصریح کرد: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه آسمان صاف تا قسمتی ابری مورد انتظار است.

منبع: آفتاب‌نیوز 

انتهای پیام/

۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷
کد خبر: 18147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =