استفاده از تجربه ساخت مسکن مهر در طرح ملی نهضت مسکن/ تعداد طبقات تابع قوانین شهرسازی شهرهاست

وزیر راه و شهرسازی گفت: از تجربیات ساخت مسکن مهر در طرح نهضت ملی ساخت مسکن استفاده می کنیم.

به گزارش خبرنگار شهر، رستم قاسمی در حاشیه آیین مبادله تفاهمنامه همکاری مشترک وزارت راه و شهرسازی(شرکت بازآفرینی شهری ایران) و شهرداری تهران در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود:  یک بخش از تعهدات وزارت شهرسازی در نهضت ملی ساخت مسکن در بخش بافت های فرسوده است و طبق برنامه ریزی های انجام شده سالی ۱۵۰ هزار مسکن در بافت فرسوده کشور ساخته می شود.

وی با اشاره به امضاء تفاهمنامه با شهرداری تهران درباره قیمت هر مترمربع مسکن در قالب طرح ملی نهضت مسکن توضیح داد: قیمت تمام شده هر مترمربع از مسکن های تولید شده در این طرح براساس شاخص های تعیین قیمت در کشور محاسبه می شود .

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در حال حاضر قیمت هر مترمربع از مسکن ۴ میلیون و ۵۰۰هزار تومان پیش بینی شده است  مگر اینکه اتفاقی در کشور بیفتد و مشکلی مانند گرانی ایجاد شود که این رقم نیز تغییر می کند.

وی یادآور شد: طبق برنامه ریزی های انجام شده متعهد هستیم تا ۴ میلیون مسکن ظرف مدت ۴ سال در کشور ساخته شود که امیدواریم منابع مالی این طرح در صندوق توسعه ملی مسکن پیش بینی شود.

قاسمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه معیار ایمن سازی در این حجم تولید انبوه مسکن بر چه مبنایی خواهد بود،  یادآور شد: از تجربیات مسکن مهر در ساخت و سازها استفاده می کنیم. البته تراکم ساختمانی در طرح نهضت ملی مسکن با نوع ساخت و سازهای مسکن مهر متفاوت است به عنوان مثال بیشتر از دو طبقه اجازه ساخت و ساز داده نمی شود. به عبارتی  تعداد طبقات تابع قوانین شهرسازی شهرها در نظر گرفته می شود. از نظر کیفیت ساخت و سازها نیز نظارت های بیشتری در روند ساخت بنا می شود.

به گفته وی؛ طراحی های این مسکن نیز تغییر کرده است.

انتهای پیام/

۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۸
کد خبر: 18555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =