به زودی مقصرین حادثه کانال آب ری ـ ورامین مشخص می‌شوند

فرماندار شهرستان ری بر لزوم معرفی پیمانکار ایمن سازی کانال ری-ورامین ظرف ۱۵ روز آینده توسط آب منطقه‌ای تهران تاکید کرد.

به گزارش شهر، حسین توکلی فرماندار شهرستان ری در تشریح روند ایمن سازی کانال آب ری-ورامین درپی حادثه سقوط منجر به فوت کودک ۶ساله به کانال انتقال آب در پنجم اسفندماه گفت: دستگاه‌ها بر اساس مسئولیتی که دارند باید در این حادثه پاسخگو باشند، هر شخص و دستگاهی که نسبت به ایمن سازی این مسیر و به خطر انداختن جان انسان‌ها کوتاهی کرده است باید پاسخگوی عملکرد خود باشد که با ورود مدعی العموم به این پرونده به زودی مقصرین اصلی و افرادی که ترک فعل داشته‌اند مشخص خواهند شد.

وی افزود: آب منطقه‌ای تهران برای ایمن سازی کانال آب ری - ورامین به عنوان متولی اصلی باید طرح فنی، اجرایی و تایید شده ارائه دهد که ظرف روزهای گذشته سه پیشنهاد به فرمانداری ارسال شد. تاکنون برای ایمن سازی این کانال جلسات متعدد و پیگیری‌های بسیاری انجام شده است. دی ماه گذشته در آخرین جلسه‌ای که در رابطه با پیگیری این موضوع با حضور مسئولان مربوطه در فرمانداری ری تشکیل شد، مقرر شد شرکت آب منطقه‌ای تهران طرح پیشنهادی خود را ارائه دهد.

توکلی ادامه داد: فرمانداری ری همواره آمادگی خود جهت تأمین اعتبار بخشی از اجرای طرح در محدوده عباس آباد و خاورشهر را بدلیل اینکه وزارت نیرو در بیش از چند دهه اعتبار لازم را تامین نکرده اعلام کرده است اما متأسفانه آب منطقه‌ای طرح مصوب اجرایی را ارائه نکرده است. این در شرایطی است که کلیه اقدامات باید با طرح فنی تایید شده توسط آب منطقه‌ای تهران انجام شود و فرمانداری ری صرفاً جهت تأمین بخشی از هزینه مالی اجرای طرح می تواند مشارکت داشته باشد.

فرماندار شهرستان ری با بیان اینکه در انتظار ارائه طرح نهایی ایمن سازی کانال آب ری - ورامین از طرف شرکت آب منطقه‌ای تهران هستیم افزود: در مرحله اول، اولویت ایمن سازی با نقاط حادثه خیز کانال است و بر همین اساس شرکت آب منطقه‌ای تهران باید ظرف ۱۵ روز آینده نسبت به انتخاب پیمانکار جهت آغاز عملیات ایمن سازی نقاط حادثه خیز مسیر کانال اقدام و شهرداری تهران نیز باید نسبت به آماده سازی مقدمات اجرای طرح و مشارکت در تأمین مالی پروژه اقدام کند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳
کد خبر: 18564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =