به گزارش خبرنگار شهر، در حال حاضر ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران پنج هزار و ۳۳۵ دستگاه اتوبوس دارد که از این تعداد دو هزار و ۳۱۰ دستگاه فعال و سه هزار و ۲۵ دستگاه فرسوده هستند. در این میان ۳۰۸ دستگاه مینیبوس نیز فعال است.
این ناوگان دارای ۲۱۷ خط عمومی و خصوصی است و طول خطوط آن به دو هزار و ۷۱۸ کیلومتر میرسد.
با توجه به آنچه پیش از این از سوی مسئولان مدیریت شهری اعلام شد، تهران به دو هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس جدید نیاز دارد و دو هزار و ۳۵۰ دستگاه نیز باید پس از نوسازی وارد چرخه حمل و نقل شود.
در راستای توسعه حمل و نقل در سال گذشته ۱۱۰ دستگاه اتوبوس نو تا پایان آبان ماه وارد ناوگان و ۶۵ دستگاه تحویل داده شد؛ همچنین ۱۵۰ دستگاه اتوبوس تککابین و ۱۵۰ دستگاه اتوبوس دو کابین در سال گذشته اورهال، مخزن ۵۰۰ دستگاه اتوبوس گازسوز بازسازی و ۲۰ دستگاه ون به سامانه معلولان اضافه شد.
بر اساس برنامههای پیشبینی شده میانمدت، ۱۵۰ دستگاه اتوبوس برقی با مشارکت بخشی خصوصی، ۵۰۰ دستگاه اتوبوس با استفاده از اوراق مشارکت و منابع شهرداری و دو هزار دستگاه از طریق تهاتر نفت به ناوگان اتوبوسرانی پایتخت اضافه میشود.
علاوه بر این، ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی خاص با ظرفیت ۹۰ نفر مسافر ایستاده و نشسته و با حداکثر سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت خریداری خواهد شد.
در سال جاری چهار هزار و ۳۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای ناوگان اتوبوسرانی پیشبینی شده که از این میزان اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومان به خرید اتوبوس، ۵۵۰ میلیارد تومان به تجهیزات و نوسازی، هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان مابهالتفاوت بلیت و هزار و ۲۷۰ میلیارد تومان برای خرید و بازسازی هزار دستگاه اختصاص یافته است.
انتهای پیام/
نظر شما