معدنی پور: انتشار «همشهری محله» گامی برای قوام هویت شهری است/ مظفر: مطالبات مردم را به صراحت بیان کنیم

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و پنجاه و پنجمین جلسه شورا در خصوص گزارش مدیرعامل مؤسسه همشهری در رابطه با اقدامات این مؤسسه، مواردی از جمله ضرورت پرداختن به چالش‌های شهر تهران در روزنامه همشهری، لزوم افزایش خلاقیت و مشتری‌مداری و آسیب‌شناسی علت تعطیلی برندهای همشهری را مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار شهر، ناصر امانی در یکصد و پنجاه و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به گزارش مدیرعامل مؤسسه همشهری، اظهار کرد: همشهری مسیری را پیش رفت که بیشتر مسئولیت ملی بر عهده گرفت تا مسئولیت محلی. ما معتقدیم که باید از جبهه انقلاب و ارزش های انقلاب اسلامی حمایت کرد اما اینگونه نباشد که مسائل شهری در روزنامه به تدریج به یک کورسو تبدیل شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا با تأکید بر اینکه چه اشکالی داشت که مشکل آب به تیتر یک روزنامه همشهری تبدیل می شد، تصریح کرد: تیتر روزنامه همشهری در یک سال گذشته تنها در مواردی که شهردار تهران در صحن شورا حضور یافته و یا مصاحبه ای داشته، به این موضوع اختصاص یافته و مابقی ایام سال به مسائل ملی پرداخته است.

وی افزود: هوشمندسازی شهر تهران، آلودگی هوا، حمل و نقل و مواردی از این قبیل می تواند در روزنامه همشهری مورد بحث قرار بگیرد؛ ما می خواهیم روزنامه همشهری کاری کند که تعادلی بین مسائل ملی و محلی شهر تهران برقرار شود.

انتشار «همشهری محله» گامی برای قوام هویت شهری است

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه شاهد اقدامات خوبی در دوره جدید مدیریت شهری در همشهری هستیم، گفت: انتشار همشهری محله برای قوام هویت شهروندی در روزهای جمعه با تنوع موضوعات و اصل خانواده محوری از نکاث مثبت این دوره است.

نرگس معدنی پور با تأکید بر اینکه مجلات همشهری با تخصصی شدن و مشتری مداری و نوآوری می توانند روند خوبی در جذب مخاطب داشته باشند، خاطرنشان کرد: استفاده از توان شرکت های دانش بنیان و توجه به حوزه فعالیت های روزنامه و پرداختن به پایتخت در روزنامه از مواردی است که ما از مؤسسه همشهری انتظار داریم.

از ظرفیت شورا برای غنای روزنامه همشهری استفاده شود

حبیب کاشانی خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران هم با بیان اینکه به نظر بنده گزارش خوبی ارائه نشد، تأکید کرد: انتظار می رفت اقدامات به صورت تیتروار مطرح می شد نه اینکه فضایی ترسیم شود که مشکلی از بابت نیروی انسانی و تولید محتوا و درآمدزایی نداریم و همه چیز گل و بلبل است.

وی افزود: ما منکر زحمات دوستان نیستیم اما بعد از ۳۰ سال فعالیت همشهری، با آزمون و خطا اداره می کنیم و می خواهیم هنرستانی برای جهاد تبیین راه اندازی کنیم و تقاضای ما این است که در اجماع با شورا تصمیم گیری شود تا با برنامه خوب و شایان توجه جلو ببریم و در برنامه های توسعه لحاظ شود.

کاشانی با بیان اینکه شهردارانی که به انتخاب شورا روی کار می آمدند نظارت نهایی بر روزنامه را انجام می دادند، گفت: برگشت به عقب را همه انجام دادند و باید آسیب شناسی می کردیم که چرا برخی برندها جمع آوری شدند؟ از ظرفیتی که در شورا وجود دارد باید استفاده شود تا به غنای روزنامه همشهری افزوده شود.

وی ادامه داد: روزنامه همشهری تقریباً شبیه برخی روزنامه ها شده است؛ در دوره ای به صدها صفحه تبلیغات می پرداختیم و حالا باید ثابت کنیم همشهری هستیم و منافع مردم را در نظر بگیریم.

مطالبات مردم را به صراحت بیان کنیم 

در ادامه این جلسه مهدی اقراریان رئیس کمیته نظارت شورا با بیان اینکه اساساً اگر قرار باشد در صحن شورا گزارش ارائه دهیم که نشان دهیم شهرداری تهران تلاش می کند و مردم این را حس کنند، مسیر مشخصی را باید طی کنیم، گفت: به اعتقاد بنده صحن شورا برای بررسی مسائل و چالش هاست و نباید ارائه و تبلیغ مدنظر باشد و متناسب با برنامه، گزارشات ارائه شود.

وی افزود: روزنامه همشهری با دوران اوج خود فاصله زیادی دارد و روزهایی را به خود دیده که در اوج بوده است. مسئله این است که همشهری روزنامه سیاسی است؟ البته بنده نمی گویم که نباید سیاسی باشد اما تفاوت آن با سایر روزنامه ها چیست؟

اقراریان با بیان اینکه مدتهاست که جایگاه حقوق شهروندی در روزنامه تعطیل شده است، یادآور شد: سنگین شدن مؤسسه همشهری با تلویزیون اینترنتی می تواند مؤسسه را از مسیر خود دور کند.

وی با تأکید بر اینکه همشهری به مشکلات و چالش های تهران ورود کند و صدای مردم باشد، گفت: امروز همشهری کمتر صدای مردم است و تقاضا می کنیم روزنامه مطالبه گر باشد. شاید به واسطه حضور شهردار تهران در هیئت دولت، فکر کنید که انتقاد آسیب زننده است اما ایرادی ندارد و ما می گوییم که حرف مردم و مطالبات آنها را با صراحت مطرح کنید و از نمایندگان مردم بپرسید که برای حوزه انتخابیه خود چه کاری انجام داده اند؟

لزوم همکاری روزنامه همشهری با پلتفرم‌های تبلیغاتی

سوده نجفی رئیس کمیته سلامت شورا نیز تأکید کرد: همشهری از روزنامه های خوب کشور با رویکرد اجتماعی است و در سالهای اخیر با گسترش فضای مجازی، روزنامه ها با کاهش سطح انتشار روبه رو بوده اند که بر درآمدزایی آنها نیز اثرگذار بوده است.

وی اضافه کرد: یکی از عمده دلایل تیراژ بالای روزنامه، انتشار آگهی بود اما دچار افت قابل ملاحظه ای شد و نتوانست در این زمینه با پلتفرم ها همکاری داشته باشد و درآمد آن کاهش یافت.

روزنامه همشهری مطالبات مردم را به جریان تبدیل کند

میثم مظفر عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز با تأکید بر اینکه باید در این جلسه به جمع بندی در خصوص سیاست ها و اهداف مؤسسه همشهری برسیم، اظهار کرد: فرصت دیگری نخواهیم داشت که در شورا موضوع مؤسسه همشهری را در دستور کار قرار دهیم و به عنوان سیاست گذار در این خصوص بحث کنیم.

وی با بیان اینکه قرار نیست در جبهه انقلاب تمام انرژی خود را در یک محور قرار دهیم، تأکید کرد: باید در حوزه های مختلف، فرهنگ رفتاری را ارتقاء دهیم و تنها نمی توان به یک حوزه پرداخت.

مظفر با تأکید بر اینکه همشهری باید مدعی العموم باشد و مطالبات مردم را به جریان تبدیل کند، یادآور شد: ما نیاز داریم که در مورد فلسفه وجودی روزنامه همشهری با هم تبادل و همگرایی داشته باشیم.

علی اصغر قائمی عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا با بیان اینکه در دوره دوم مدیریت شهری مصوبه ای داشتیم که یکی از اعضا به عنوان ناظر بر روزنامه همشهری انتخاب شود، گفت: کمیسیون فرهنگی و اجتماعی بررسی های لازم را انجام دهد تا مصوبه احیا شود تا اعضای ناظر انتخاب شوند.

انتهای پیام 

۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷
کد خبر: 37999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =