به گزارش خبرنگار شهر؛ سال گذشته (۱۴۰۱) سقف انتشار اوراق مشارکت به منظور پشتیبانی و توسعه شبکه حمل و نقل عمومی کلانشهرهای کشور ۶ هزار میلیارد تومان بود که از این مبلغ، سهم شبکه مترو تهران با تمام برنامههای وسیع توسعهای اش، فقط ۱۳۰۰ میلیارد تومان شد. این ۱۳۰۰ میلیارد تومان بابت تکمیل خطوط ۳،۴، ۶ و ۷ مترو و با تضمین بازپرداخت اصل و سود اوراق مشارکت به نسبت ۵۰ درصد سهم شهرداری و ۵۰ درصد سهم دولت، در حال انتشار بوده و بزودی فروش صد در صد آن انجام می شود؛ البته با موافقت وزیر کشور و صدور مجوز از سوی سازمان برنامه و بودجه، برای رفع نیازهای متعدد شبکه حمل و نقل عمومی پایتخت، مقرر شد هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی دیگر و این بار با تضمین پرداخت صددرصدی توسط شهرداری تهران بابت تکمیل خط ۶ انتشار یابد. این در حالی است که اوراق مشارکت اختصاص یافته به مترو در سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به ترتیب ۱۸۵۰ و ۱۵۰۰ میلیارد تومان بوده است.
برای سال ۱۴۰۲ سقف انتشار اوراق مشارکت جهت حمایت از سیستم حمل و نقل عمومی کلانشهرهای کشور نسبت به سال ۱۴۰۱ سه برابر شده و به ۱۸ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. در چنین وضعیتی، سهم پایتخت با ۱۲ میلیون نفر جمعیت ساکن و شناور در طول روز و نیازهای انکارناپذیر شبکه حمل و نقل عمومی آن، قاعدتاً باید بسیار بیشتر از ارقام سال های اخیر باشد تا بتوان کمبودها و کاستی ها را در کوتاهترین زمان ممکن رفع و رجوع کرد و مزیتهای بهره مندی از وسائل نقلیه عمومی استاندارد و به روز را برای مخاطبان به منصه ظهور رساند تا دعوت به عدم استفاده غیر ضروری از خودروهای شخصی در کارهای روزمره منطقیتر به نظر آید.
انتهای پیام/
نظر شما