مخالفت سازمان محیط‌زیست با واردات اتوبوس‌های کار کرده معنایی ندارد/ خلف وعده خودروسازان داخلی برای تامین ۴ هزار دستگاه اتوبوس تا پایان سال

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: برای واردات اتوبوس‌های کارکرده از دولت و مجلس مصوبه دریافت کردیم و دیگر مخالفت سازمان محیط زیست معنایی ندارد.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی چمران در حاشیه یکصد و پنجاه و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز گزارش روسای دو کمیسیون سلامت، محیط زیست و کمیسیون فرهنگی در خصوص منطقه ۱۸ ارائه خواهد شد، اظهار کرد: در این جلسه اصلاحیه لایحه بهای خدمات آتش نشانی نیز بررسی می شود.

وی با بیان اینکه بر اساس پیشنهاد سازمان بازرسی و با توجه به حجم پرونده‌ها، به تعداد کمیسیون‌ها اضافه خواهد شد، خاطرنشان کرد: دو کمیسیون دیگر به کمیسیون ماده ۳۸ اضافه می‌شود.

چمران با اعلام اینکه حسابرسی‌های دوره پنجم در شورا به پایان رسید، یادآور شد: امروز گزارشات سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به صورت به‌روز قرائت خواهد شد و شهرداری باید موارد آن را به اجرا بگذارد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص واردات اتوبوس کم کارکرد به پایتخت، تصریح کرد: در درجه اول تلاش ما این بود که از اتوبوس های داخلی خود استفاده کنیم. بر اساس وعده‌های مطرح شده از سوی خودروسازان و قراردادهای منعقد شده، متاسفانه تا پایان سال که انتظار داشتیم چهار هزار دستگاه اتوبوس داشتیم، تنها ۷۴۰ دستگاه تامین می‌شود و به همین دلیل با وجود اکراه و با عدم اعتماد به استفاده از اتوبوس‌های کم کارکرد، از دولت و مجلس مصوبه دریافت کردیم و دیگر مخالفت سازمان محیط زیست معنایی ندارد. 

وی افزود: اتوبوس‌های برون شهری و وسایل نقلیه شخصی کم کارکرد نیز در این لیست قرار دارد. اتوبوس‌ها باید کمتر از پنج سال کار کرده و مطابق با استاندارد و پشتیبانی فنی ایران باشند. ما هیچ اصراری بر خرید اتوبوس از خارج به ویژه دست دوم نداریم اما وقتی مردم گرفتار می‌شوند ناچار به خرید این اتوبوس‌ها هستیم. ما هزار و ۷۴۰ دستگاه اتوبوس را با احتساب اورهال خواهیم داشت لذا نیاز است که این اتوبوس‌ها که در حد نو هستند، تامین شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه وضعیت اتوبوس‌های ما خوب نیست، گفت: کولر برخی اتوبوس‌ها خراب است و بخشی دیگر نیز کولر ندارند؛ تعداد اتوبوس کم است و در خیابان‌ها خراب می‌شوند. تمام بحران ما این است که اتوبوس کم داریم و در دوره قبل اتوبوسی اضافه نشد تا اینکه دستگاه‌ها به اندازه‌ای کار کردند تا خراب شدند.

چمران در خصوص انتخاب وی به عنوان رئیس ستاد مشارکت‌های محله‌ای با بیان اینکه بنده تمایلی به ریاست این ستاد ندارم اما اعضا نامه نوشتند و به اجبار باید این مسئولیت را بپذیرم، گفت: پیشنهاد من این است که این انتخاب تا زمان رفع مشکلات موقتی باشد.

انتهای پیام/

۶ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۱
کد خبر: 38464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 9 =