توسعه و مهندسی خطوط اتوبوسرانی منطبق با پیشرفت مسیر ریلی در پایتخت

به دنبال توسعه مسیر ریلی پایتخت، شهرداری تهران برنامه ویژه‌ای برای تاسیس خطوط جدید و مهندسی خطوط قبلی اتوبوسرانی دارد. 

به گزارش خبرنگار شهر؛ در دوره جدید مدیریت شهری شاهد گسترش خطوط مترو و راه اندازی ایستگاه‌های جدید خصوصا در غرب تهران بودیم. اکنون نیز خبر از کلنگ زنی خط ۱۰ مترو نوید توسعه حمل و نقل عمومی در تهران را می‌دهد. به دنبال این توسعه و پیشرفت راه‌های زیرزمینی، شهرداری تهران برنامه ویژه‌ای برای تاسیس خطوط جدید و مهندسی خطوط قبلی اتوبوسرانی دارد. غرب تهران هم یکی از محورهای اصلی این روند است.

تا پیش از این، نقاط غربی پایتخت از نظر خطوط مترو ضعف داشت و پاشنه آشیل حمل و نقل عمومی بود. با این اقدام و توسعه محور غربی خط ۶ مترو که از چند محله پرجمعیت مناطق ۲ و ۵ عبور می‌کند، بار ترافیکی کم خواهد شد.

تمامی این موارد نشان می دهد تهران به خطوط اتوبوسرانی بیشتری برای جابه‌جایی شهروندان برای رسیدن به ایستگاه‌های مترو نیاز دارد. 

در همین رابطه، جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورا در گفت و گو با خبرنگار شهر اظهار کرد: حتما در زمان راه‌اندازی ایستگاه‌های مترو به جانمایی ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوس توجه می‌شود. باید با افتتاح یک ایستگاه به گسترش شبکه تاکسیرانی و اتوبوسرانی نیز توجه کنیم.

تشکری هاشمی خاطرنشان کرد: به عبارتی موج های مکمل باید در کنار هم قرار بگیرند. خیلی از خطوط باید مسیر خود را تغییر بدهند، چون ایستگاه‌هایی که تقدیم مردم شده است، نیازمند کمک اتوبوسرانی است.

این عضو شورای شهر تهران بیان کرد: ایستگاه‌های اتوبوس باید متناسب با ایستگاه‌های مترو افتتاح شده تغییر پیدا کنند؛ چرا که ایستگاه اتوبوس باید با مسیر ریلی جدید مطابقت داشته باشد.

وی تاکید کرد: توسعه و مهندسی خطوط اتوبوسرانی به دنبال توسعه خطوط مترو حتما اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام/

۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲
کد خبر: 39201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =