مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران پنجاه ساله شد

روسای ادوار مختلف مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران در مراسم نکوداشت ۵۰ سالگی مرکز، تجارب و درس آموخته‌های خود را به اشتراک گذاشتند.

به گزارش شهر، به نقل از روابط‌ عمومی مرکز مطالعات ‌و برنامه‌ریزی شهر تهران، مراسم نکوداشت پنجاه سالگی مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران  با حضور عطاالله رفیعی‌آتانی، رئیس فعلی مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران و روسای ادوار مختلف مرکز از جمله حسنعلی نجفی‌منش، حسن ابوتراب، سیدموسی پورموسوی، محمدتقی امان‌پور، محمدرضا جوادی یگانه، محمدحسین بوچانی و جمعی از معاونان و مدیران مرکز مطالعات برگزار شد. 

در ابتدای جلسه  عطاالله رفیعی‌آتانی، رئیس فعلی مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران ضمن ابراز خوشحالی از حضور روسای ادوار مختلف مرکز، بر لزوم تکریم بزرگان به عنوان سرمایه‌های اجتماعی تأکید کرد و از اشتراک گذاری تجارب و دستاوردها و برنامه‌هایی که امکان تحقق در راستای موفقیت و اثرگذاری بیش از پیش مرکز را دارند به عنوان فرصتی ارزشمند یاد کرد.

وی افزود: پنجاه سالگی مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با ارتقای مرکز و اتخاذ رویکرد پژوهشی مقارن شده است و این مهم نشان از اهمیت و جایگاه پژوهش از دید شهردار تهران است.

در ادامه هر یک از روسای ادوار مختلف مرکز به بیان تجارب و درس‌آموخته‌ها و توصیه‌های خود برای اثرگذاری مطالعات و پژوهش ‌ها در مدیریت شهری پرداختند و شناخت شهر تهران، ایجاد گروه مشاوران و کارشناسان خبره، لزوم تعاملات فراسازمانی، تجربه طرح جامع و طرح تفصیلی شهر تهران، ایجاد تعاونی ملی فراگیر همکاران مرکز مطالعات و ایجاد شورای عالی سیاست گذاری مدیریت شهری، عملیاتی کردن مدل توسعه پایدار و مدیریت یکپارچه شهری، ملی کردن مسئله تهران و ملی کردن جایگاه مرکز مطالعات به عنوان نهاد مطالعاتی جامع، رویای تهران، پیگیری نظام‌نامه سنجش و پایش پیشرفت شهر تهران، تعامل با مجمع نمایندگان استان تهران، تدوین سیاست‌های کلی نظام مدیریت شهری تهران و ابلاغ آن توسط مقام معظم رهبری، عدم جدا بودن نهاد طرح‌های توسعه شهری با مرکز مطالعات، نظام جذب نیروی انسانی – از جمله مسائل و موضوعاتی بود که مطرح شد.

همچنین در این مراسم، مستندی از تاریخ ۵۰ ساله مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران پخش و از کتاب تألیفی هاشم آرام و ولی‌اله رستمعلی‌زاده با عنوان «نیم قرن دانش و پژوهش در مدیریت شهری» رونمایی شد. همچنین در پایان مراسم ضمن تجلیل از روسای پیشین و گرفتن عکس یادگاری، بر لزوم برگزاری چنین جلسات و به اشتراک گذاری تجارب و درس‌آموخته‌ها تأکید شد.  

انتهای پیام/

۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲
کد خبر: 40925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =